Neiman marcus strategia internetowa

Sieć luksusowych domów towarowych Neiman Marcus podała, że jej sprzedaż online w zakończonym w sierpniu roku podatkowym wyniosła 1,03 mld dolarów, co oznacza skok o 17,4% rok do roku.

Według oficjalnego komunikatu, całkowita sprzedaż amerykańskiego detalisty w tym okresie przekroczyła 4,6 mld dolarów, zwyżkując 6% rok do roku. Oznacza to, że transakcje online stanowiły 22% obrotów firmy.

Te imponujące dla sektora dóbr luksusowych wyniki nie przyszły jednak same. Firma w ostatnich latach nieprzerwanie inwestuje w sprzedaż wielokanałową i marketing skierowany szczególnie do młodych klientów. Kilka dni temu ruszyła jesienna kampania reklamowa sklepu, której twarzami zostały m.in. młode gwiazdy sceny muzycznej, ZZ Ward i Wild Belle.

Ostatnio firma odświeżyła też swój blog, na którym teraz znajdą się nie tylko wpisy o najciekawszych produktach i trendach, ale też bieżące aktualizacje ze wszystkich profili społecznościowych firmy – Instagramu, Facebooka, Tumblr and Pinterest.

W ubiegłym miesiącu detalista uruchomił w swoim sklepie online program Beauty Product Specialist, który ma zastępować osobisty kontakt z profesjonalnym wizażystą w dziale kosmetycznym. Klienci będą mogli otrzymać w bezpośredni sposób porady od najlepszych specjalistów takich marek, jak Dior Beauty, Laura Mercier, Shishedo i Yves Saint Laurent.

Według prognoz IBISWorld, w najbliższych pięciu latach sytuacja sieci towarowych będzie się poprawiać na skutek poprawiającej się kondycji gospodarczej, a klienci będą stopniowo zwiększać swoje wydatki na dobra luksusowe.

Neiman Marcus to założony w 1907 roku w Stanach Zjednoczonych detalista produktów luksusowych, do którego należy także sieć Bergdorf Goodman. Oprócz sprzedaży tradycyjnej i internetowej, firma prowadzi też sprzedaż katalogową dla marek Neiman Marcus, Bergdorf Goodman i Horchow. Na początku września spółka zmieniła właścicieli – za 6 mld dolarów wykupiły ją wspólnie firmy Ares Management LLC i Canada Pension Plan Investment Board.