Karl-Johan Persson, H&M
Karl-Johan Persson, H&M

Sprzedaż Grupy H&M w pierwszych dziewięciu miesięcach roku podatkowego z wliczeniem podatku VAT wzrósł w walutach miejscowych o 8 procent. Jednak sprzedaż w porównywalnych jednostkach zmniejszyła się o 2 procent.

W samym trzecim kwartale 2013 roku Grupa H&M uzyskała sprzedaż z wliczeniem podatku VAT w walutach miejscowych większą o 12 procent. Na dobre wyniki grupy złożyło się kilka czynników, m.in. otwarcie w sierpniu sklepu internetowego marki H&M, a także otwarcie pierwszych sklepów na Litwie i w Serbii, które cieszą się dużą popularnością wśród klientów.

– Trzeci kwartał był dla grupy bardzo dobry, zarówno jeśli chodzi o sprzedaż, jak i zyski. Zysk finansowy w tym kwartale wzrósł niemal o miliard koron szwedzkich. Nasze letnie kolekcje bardzo dobrze przyjęły się na rynkach szczególnie w Azji, ale także w Europie. Również zaobserwowaliśmy bardzo udane wprowadzenie na rynek sklepu online w USA, co miało miejsce w sierpniu – komentuje Karl-Johan Persson, CEO Grupy H&M.

– Nasz rozwój jest silny. Nie tak dawno otworzyliśmy nasz 2000. sklep w 2010 roku, a już we wrześniu tego roku zainaugurowaliśmy otwarcie 3000. salonu w Chinach. Chiny są krajem, gdzie nasz rozwój jest najsilniejszy, ale również rozwijamy się w innych regionach. W tym roku otworzyliśmy już 215 nowych sklepów i mieliśmy udane otwarcia w na czterech nowych rynkach: w Chile, na Litwie, w Serbii i w Estonii. W październiku tego roku otworzymy sklep w innym kraju w południowo-wschodniej Azji – w Indonezji. W pierwszej połowie 2014 roku otworzymy swój pierwszy sklep w Melbourn w Australii. Z kolei w 2015 roku planujemy otworzyć salony w Afryce Południowej – dodaje Karl-Johan Persson.

– Ponadto w 2014 roku planujemy kolejne otwarcia sklepów internetowych naszych marek, będziemy także kontynuować dalszą ekspansję naszych marek COS oraz & Other Stories – kończy CEO Grupy H&M.

Obecnie grupa posiada łącznie ponad 3 tysiące sklepów w 52 krajach.