Sukcesja

– Franczyza z roku na rok zyskuje na popularności. Dla coraz większej liczby sieci rozwój tego modelu biznesowego staje się priorytetem, rośnie też grono przedsiębiorców zainteresowanych prowadzeniem firmy w oparciu o sprawdzone rozwiązania i pod szyldem znanej marki. W ostatnich pięciu latach liczba takich placówek na polskim rynku wzrosła ponad dwukrotnie. Tendencję rosnącą ma też odsetek lokali franczyzowych w centrach handlowych. Mimo że jest on zróżnicowany w zależności od wielkości obiektu i miasta, w niektórych galeriach sięga 15- 20 proc. – mówi w rozmowie z portalem Retailnet Krzysztof Apostolidis, prezes Fabryki Biznesu, inwestora Centrum Handlowo-Rozrywkowego Sukcesja w Łodzi.

Wiele sieci jest zainteresowanych otwarciem lokali w systemie franczyzowym w łódzkim Centrum Handlowo-Rozrywkowym Sukcesja, niektóre nie mają jednak bezpośrednich kontaktów z lokalnymi przedsiębiorcami. Stąd inicjatywa zorganizowania w Łodzi I Kongresu Franczyzodawców i Franczyzobiorców, który odbędzie się w czwartek, 3 października pod patronatem marszałka województwa łódzkiego.

Wezmą w nim udział przedstawiciele marek sieciowych różnych branż (m.in. gastronomicznej, odzieżowej i jubilerskiej) oraz przedsiębiorcy szukający pomysłów na rozwój swoich firm lub rozpoczęcie działalności gospodarczej. Celem Kongresu jest ułatwienie kontaktu obu stronom, a w efekcie nawiązanie współpracy franczyzowej. Dla franczyzodawców będzie on przede wszystkim doskonałą okazją do zaprezentowania własnych systemów franczyzowych i poznania potencjalnych franczyzobiorców, dla przedsiębiorców zaś źródłem praktycznej wiedzy o franczyzie oraz możliwościach finansowania takiego biznesu. Przedstawią je przedstawiciele banków i Łódzka Agencja Rozwoju Regionalnego, główny organizator wydarzenia.

Udział w Kongresie jest bezpłatny. Odbędzie się on w Centrum Konferencyjno -Wystawienniczym Międzynarodowych Targów Łódzkich przy al. Politechniki 4. Bliższe informacje można uzyskać na stronie www.larr.lodz.pl.