Krótko po udostępnieniu mieszkańcom San Francisco platformy Google Shopping Express, gigant z Mountain View kontynuuje rozwój w branży handlu internetowego. Tym razem proponuje mieszkańcom miasta korzystanie z pilotażowej wersji usługi BufferBox, dzięki której klient może odebrać towar zamówiony online w pobliskiej kawiarni bądź sklepie.

Google stara się konkurować z gigantami sprzedaży internetowej. Niedawno firma uruchomiła platformę, za pośrednictwem której klient może w jednym miejscu kupować online towary oferowane przez różnych detalistów. Następnym krokiem podjętym przez spółkę jest stworzenie systemu dystrybucji. W tym celu Google wprowadziło w San Francisco pilotażową wersję usługi BufferBox, która wcześniej była dostępna tylko w Toronto. BufferBox to kanadyjski start-up, który został przejęty przez Google w listopadzie ubiegłego roku. Serwis pośredniczy w wysyłce towarów, umożliwiając ich odbiór w miejscowych kawiarniach, sklepach i supermarketach. Gdy towar jest gotowy do odbioru, klient otrzymuje powiadomienie przez e-mail.

Z BufferBox można korzystać w połączeniu z wprowadzoną niedawno platformą Google Shopping Express. Przy realizacji zamówienia jako adres dostawy należy podać jeden z punktów obsługiwanych przez BufferBox. Jeśli klient zaznaczy przedział czasowy od godz. 9 do godz. 13, przesyłka zostanie mu dostarczona tego samego dnia. Punkty odbioru BufferBox funkcjonujące w San Francisco rozmieszczone są w m.in. w sieciach Dogpatch Cafe, Coffee Bar, Noe Hill Market, 7-Eleven.

„Mieszkańcy San Francisco mogą korzystać z BufferBox za darmo. To dopiero faza wstępna projektu, ale planujemy ekspansję do większej liczby lokalizacji. Wkrótce podamy więcej szczegółow” – pisze na oficjalnym blogu Mike McCauley, menadżer produktu w BufferBox,

BufferBox rozpoczął działalność jako projekt studencki na kanadyjskim Uniwersytecie Waterloo. Po ukończeniu studiów, jego twórcy założyli firmę specjalizującą się w dostawie produktów kupowanych online. „Zespół BufferBox chce, aby nieodebrana przesyłka stała się tylko niemiłym wspomnieniem. Naszą misją jest ułatwić zakupy przez internet poprzez umożliwienie klientom odebrania towaru o każdej porze w jednym z naszych punktów” – czytamy na oficjalnej stronie firmy.