Amerykańska sieć Macy’s zatrudni okresowo 83 tys. pracowników w sezonie bożonarodzeniowym, z czego 7,8 tys. będzie bezpośrednio wspierać dystrybucję multikanałową – podała wczoraj firma. Armia sezonowych pracowników wesprze 175 tys. etatowców których zatrudnia Macy’s

Zatrudnieni do wsparcia dystrybucji pracownicy zasilą cztery regionalne centra wysyłkowe Macy’s oraz mini centra wysyłkowe zlokalizowane w 500 sklepach na terenie całego kraju. Druga co do wielkości sieć domów handlowych w USA od kliku lat wdraża wielokanałową strategię sprzedaży, która maksymalnie integruje tradycyjne sklepy ze sprzedażą online, wykorzystując synchronizowany, krajowy system ewidencji produktów.

Wdrażanie takiego systemu sprzedaży, pozwala sklepom tradycyjnym na obsługiwanie zamówień internetowych od lokalnych klientów, jak i na szybkie uzupełnianie braków magazynowych. Rozwiązanie wprowadzono w 2011 roku. Macy’s chciał w ten sposób poprawić wyniki sprzedaży, zminimalizować wysokie koszty dostaw międzystanowych oraz zmniejszyć problemy z zarządzaniem magazynowanymi produktami.

Dziś klienci internetowi detalisty czekają na przesyłkę krócej, a firma oszczędza na wydatkach za długodystansowe usługi kurierskie. Z kolei klienci sklepów tradycyjnych mogą liczyć na błyskawiczną dostawę wybranego towaru do domu, jeśli danego asortymentu akurat brakuje na stanie. Detalista w tej sytuacji nie musi przy tym martwić się o zalegające w magazynach zapasy. „Kluczową częścią sprzedaży międzykanałowej jest zaangażowanie sprzedawców w sklepach do poszukiwania towarów w innych domach towarowych, oraz do wysyłania klientom produktów, które zostały zamówione w innych placówkach lub online” – czytamy w rocznym raporcie firmy.

“Sprzedaż wielokanałowa oznacza, że nasze sklepy, strony handlowe i sprzedaż mobilna harmonijnie i dyskretnie współgrają, tak, aby klienci mogli w pełni korzystać z oferowanych przez nią możliwości” – mówi Terry Lundgren, prezes Macy’s. „Dzięki udostępnieniu im naszego pełnego asortymentu oszczędzamy sobie problemów z zapasami, a jednocześnie zwiększa się nasza marża brutto.” – dodaje.

Wyniki sprzedaży Macy’s w pierwszej połowie roku wzrosły 1,5% w ujęciu rok do roku. Do tego wyniku wlicza się zarówno sprzedaż netto ze sklepów tradycyjnych jak i internetowych platform macys.com i bloomingdales.com, które należą do spółki.  Macy’s prowadzi w sumie 840 tradycyjnych domów handlowych w 45 stanach, Dystrykcie Kolumbii, Guamie i Puerto Rico. W minionym roku podatkowym obroty koncernu wyniosły 27,7 mld dolarów.