IBM wraz z setką firm partnerskich uruchomił Digital Marketing Network, działającą w chmurze sieć usługową, która ma pomóc specom od marketingu zarządzać kampaniami w czasie rzeczywistym

Digital Marketing Network powstała jako część programu IBM Smarter Commerce, w ramach którego klienci biznesowi mogą korzystać z oprogramowania i usług wspierających ich działania marketingowe.

Sieć da swoim użytkownikom dostęp do łącznie ponad 100 usług świadczonych przez certyfikowanych partnerów w zakresie m.in. sieci reklamowych, platform zarządzania danymi, grywalizacji, zarządzania prywatnością, sieci lojalnościowych, czy marketingu w mediach społecznościowych.

Platforma będzie umożliwiać analitykę marketingową w czasie rzeczywistym w każdym z  serwisów zajmujących się reklamą w internecie, jak np. Google Display Network, Doubleclick Search, czy Badgeville. Korzystające z niej firmy mogą na bieżąco monitorować efektywność swoich działań przez specjalne panele sterowania dla sprzedaży mobilnej i online. Marketingowcy będą też mogli podglądać jak ich kampanie wypadają w danym momencie w płatnych i bezpłatnych kanałach cyfrowych. “IBM Digital Marketing Network pozwala też na wyeliminowanie problemów związanych z tagami aplikacji innych uczestników rynku” – zauważa Craig Hayman, dyrektor generalny Industry Solutions w IBM.

Według przeprowadzonej przez IBM ankiety 2013 State of Marketing Survey, przez słabo zintegrowane i zarządzane relacje z odbiorcami sprzedawcy co roku tracą nawet 83 mld dolarów. Badanie przeprowadzone wśród 500 specjalistów z dziedziny marketingu z całego świata pokazało, że dynamicznie rozwijające się kanały cyfrowe w coraz bardziej istotny sposób wpływają na odbiorców. To z kolei wymusza nowe rozwiązania integrujące internet, sprzedaż mobilną, media społecznościowe. Podczas, gdy w ubiegłorocznej ankiecie 60% badanych stwierdziło, że marketing mailowy i analityka internetowa są ważnymi elementami w zarządzaniu kampaniami międzykanałowymi, w tym roku z takim stanowiskiem zgodziło się już 70% respondentów.

.