Podczas Shopping Center Forum 2013 Fall Edition, Bogdan Górski, prezes zarządu PB Górski zapewniał, że rynek trójmiejski jest wyjątkowo chłonny. To dlatego zdecydował się na budowę Galerii Metropolia w gdańskiej dzielnicy Wrzeszcz.

– W zasięgu oddziaływania Galerii Metropolia znajdują się Gdańsk, Sopot, Gdynia oraz pobliskie miejscowości jak Żukowo czy Kartuzy. Mieszkańcy Trójmiasta kojarzą Wrzeszcz jako dzielnicę handlową, gdyż pełni tę funkcję od lat 70-tych. Z tego powodu jestem przekonany, że istnieje rynek najemców i klientów dla obu galerii w tym rejonie. Największym atutem Galerii Metropolia jest jej doskonałe skomunikowanie z bardzo popularną koleją podmiejską SKM jak również połączenie z peronem PKP oraz nowo projektowanym peronem PKM (Pomorska Kolej Metropolitalna). Dzięki nowo wybudowanemu peronowi SKM z bezpośrednim wejściem do obiektu, komunikacja z Galerią Metropolia będzie łatwa i intuicyjna – mówi w rozmowie z Retailnet Bogdan Górski, prezes zarządu PB Górski – inwestora Galerii Metropolia.

– Ponadto w ramach Metropolii wybudowany zostanie nowy układ drogowy łączący galerię bezpośrednio z czteropasmową ul. Nową Słowackiego. Dla osób przyjeżdżających samochodami zaplanowaliśmy dwa poziomy parkingu na ostatnich kondygnacjach. Parkingi docelowo będą oferowały 1000 miejsc postojowych – dodaje.

W ramach kompleksu Galerii Metropolia zaprojektowano hotel ze 135 pokojami wzbogacając tym samym atrakcyjność obiektu.

– W celu urozmaicenia oferty w części Browaru Gdańskiego, tuz obok galerii znajdzie się minibrowar, kręgielnia i rozbudowana strefa spa. Całe zamierzenie inwestycyjne będzie obiektem najnowszej generacji. Poza zakupami będzie można spędzać tu wolny czas, stąd w obiekcie znajdzie się kino oraz rozbudowana strefa food court. Przestrzeń food court poza lokalami gastronomicznymi składać się będzie z części wspólnej, w której w kameralnych warunkach będzie można zjeść posiłek. Całość zajmie ponad 1800 mkw. co ma stanowić kolejny magnes dla klientów – twierdzi Bogdan Górski.

– Obecnie jesteśmy w trakcie finalizowania rozmów dotyczących ponad 50 procent powierzchni najmu. Partnerami negocjacji są  klienci już zdecydowani posiadać lokal w naszym obiekcie. Uważam ten wynik za bardzo dobry, gdyż rozmowy rozpoznawcze z najemcami zaczęliśmy w czerwcu tego roku. Na pewno będziemy chcieli skupić się na markach znanych na świecie czy w innych rejonach Polski, a jeszcze niedostępnych na rynku trójmiejskim. Taki dobór najemców w połączeniu z rozbudowaną strefą rozrywki, znacząco odróżnia nas od bezpośredniej konkurencji. W trakcie tegorocznych targów Shopping Center Forum pokazaliśmy szerokiej publiczności ewolucję projektu Centrum Hevelius i tym samym premierę Galerii Metropolia. Zmiany zostały przyjęte pozytywnie co skutkowało rozpoczęciem rozmów z kolejnymi najemcami – podsumowuje SCF prezes zarządu PB Górski.