PricePanda, lider na rynku usług porównywania cen w południowo-wschodniej Azji, udostępnił swoją nową aplikację mobilną. Została ona dostosowana do urządzeń wyposażonych w system Android, i jest dostępna w Malezji, Singapurze, Indonezji i na Filipinach.

Aplikacja umożliwia porównanie cen produktów tak, aby wybrać spośród nich najbardziej atrakcyjną ofertę. Pozwala także użytkownikowi przejść bezpośrednio do witryny sklepu lub zamówić wybrany towar poprzez aplikację. Można też wyszukiwać różnego rodzaju produkty, wpisując ich nazwę. PricePanda zapewnia, że nowa aplikacja daje dostęp do 20 tys. produktów i umożliwia porównanie 60 tys. cen.

“Zdecydowaliśmy się przygotować taką aplikację ze względu na oczekiwania klientów. Zdajemy sobie sprawę z ogromnego potencjału rozwoju rynku mobilnego w tym rejonie Azji. W wielu krajach, jak Malezja czy Singapur, m-commerce na dobre zadomowił się w świadomości konsumentów” – powiedział Christian Schiller, prezes PricePanda. „Wraz z zeszłorocznym, 61-procentowym wzrostem sprzedaży smartfonów w południowo-wschodniej Azji, zauważyliśmy, że handel mobilny jest przyjmowany entuzjastycznie na wszystkich rynkach, na których działamy. Ponieważ Android może pochwalić się największą bazą użytkowników, nasza nowa aplikacja jest niespotykaną okazją do rozwoju PricePanda” – dodał.

PricePanda aplikacja mobilna
PricePanda

Handel mobilny przezywa w Azji prawdziwy boom. Liczba użytkowników smartfonów powoli dogania liczbę posiadaczy tradycyjnych komputerów stacjonarnych. Według raportu Nielsena, smartfony przeniknęły na dobre rynki południowo-wschodniej Azji – bardziej nawet, niż niektóre rynki europejskie. Dla przykładu, współczynnik penetracji rynku dla Singapuru wynosi 87%, dla Malezji 80%, a dla Niemiec jedynie 62%. Użytkownicy smartfonów w południowo-wschodniej Azji spędzają przy swoich urządzeniach ponad 3 godziny dziennie. Wskazuje to na rosnącą rolę m-commerce w kształtowaniu przyszłości sprzedaży.

Price Panda jest częścią Rocket Internet, największego na świecie inkubatora internetowego z siedzibą  w Berlinie. Od powstania w 1999 roku stworzył on ponad 100 firm internetowych w ponad 50 krajach. Poza Zalando, zarządza innymi wiodącymi detalistami, takimi jak rosyjska Lamoda czy brayzlijski Dafiti.