Zarząd Gemini Holdings: Rośnie sprzedaż w naszych centrach handlowych

Anna Malcharek

Anna Malcharek

Gemini Park Tarnów w wakacje 2013 roku zanotowało wzrost odwiedzalności o 22 proc. i zwiększenie wyników sprzedaży o 10 proc. W sierpniu wyniki te wzrosły analogicznie o: 24,7 proc. i 18 proc. w stosunku do tych samych miesięcy roku ubiegłego.

Wakacyjne miesiące były szczególnie dobre dla najemców z branży modowej, obuwniczej i gastronomicznej. Niektóre marki jak np. Giacomo Conti, zanotowały rekordowe wzrosty obrotów – średni wzrost obrotów o ok. 40 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem. Wzrost wyników sprzedaży zanotował także salon Diverse oraz Deichmann.

W opinii zarządu Gemini Holdings, właściciela centrów Gemini w Tarnowie i Bielsku-Białej, na wzrost obrotów mają wpływ rosnąca sprzedaż detaliczna w centrach handlowych oraz poprawa nastrojów konsumenckich.

– Analizując wyniki obu centrów handlowych Gemini Park oraz obecną sytuację w handlu detalicznym, w drugiej połowie 2013 r. prognozuję dalsze ożywienie na rynku nieruchomości komercyjnych. W ostatnich miesiącach sieci handlowe systematycznie notowały wzrost obrotów, a nastroje konsumenckie poprawiły się. Optymistycznie nastrajają także ostatnie dane PRCH, według których sprzedaż w centrach handlowych w Polsce w 2012 r. wyniosła 16 proc. całkowitej sprzedaży detalicznej, co świadczy o dużym potencjale rozwoju tych obiektów. Powstające obecnie centra handlowe nie są już tylko przeznaczone do robienia zakupów, a stają się miejscem spotkań i spędzania wolnego czasu – komentuje Anna Malcharek, dyrektor zarządzający, Gemini Holdings.

– Wpisując się w panujące na rynku tendencje, wiosną 2014 roku planujemy otwarcie rozbudowanego Centrum Handlowo-Rozrywkowego Gemini Park Bielsko-Biała, które po rozbudowie będzie dysponowało rodzinną, bogatą ofertą skierowaną do kobiet, mężczyzn i dzieci, w pełni odpowiadając na zapotrzebowania rynku – podsumowuje Anna Malcharek.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016