Firma Planeta Design z Głogowa rozpoczynała swoją działalność jako sklep internetowy. Trzy miesiące później otwarto pierwszy nieduży sklep z designerskim wyposażeniem wnętrz w rodzinnym mieście. Zbyt mała powierzchnia ekspozycyjna sklepu wymusiła na właścicielce otwarcie większego punktu handlowego, a przyjeżdżający z dużych miast, jak Warszawa, Poznań, Kraków, Trójmiasto – główni klienci, stali się impulsem, do przeniesienia działalności do większej aglomeracji. Sklep znalazł się w CH Stary Browar w Poznaniu.

– Firma Planeta Design powstała w Polsce w roku 2006 w wyniku fascynacji designerskim rynkiem zachodu i szerokim spektrum niekonwencjonalnego produktu, z łatwym jego dostępem na Zachodzie Europy, zarówno na rynku stacjonarnym, jak i internetowym. Na początku, prowadzona przez 2-osobowy zespół, spotkała się z zaskakująco wysokim zainteresowaniem Polaków. Produkt designerski, 7 lat temu, wzbudzał w Polsce bardzo skrajne emocje, z roku na rok ciesząc się coraz większym popytem – mówi w rozmowie z Retailnet Agnieszka Szczepańska, właścicielka Planeta Design.

– Odwiedzając targi z designem, rozmawiając z architektami, projektantami i designerami, uporczywie wypytywani o możliwość zakupu naszych produktów w większych miastach – podjęliśmy ryzykowne działania, otwierając pierwszy salon w dużej aglomeracji, z większą szansą na rozwój marki – w Poznaniu. Z miesiąca na miesiąc stajemy się coraz bardziej rozpoznawalni, a adekwatnie do miejsca, w jakim salon się znajduje, zaufanie klienta wzrosło o co najmniej kilkaset procent – dodaje.

Właścicielka firmy nie ukrywa jednak, że głównym źródłem dochodu nie jest sklep stacjonarny, a e-sklep. Planeta Design planuje jednak otwarcia w kolejnych centrach handlowych.

– Dotąd głównym źródłem obrotu firmy Planeta Design jest sklep online – od niedawna procent sprzedaży poprzez sklep stacjonarny wzrasta. Ma to również uzasadnienie w coraz wyższych kosztach reklamy i  promocji sklepu stacjonarnego w Poznaniu. Jako niewielka firma, bez tak dużych możliwości inwestycyjnych jak sklepy sieciowe, budujemy i rozwijamy sklep powoli, ale i bardzo racjonalnie. Nie jesteśmy zainteresowani otwieraniem punktów w galeriach, które poszukują i potrzebują takiego produktu, jak nasz – takich propozycji otrzymujemy co najmniej kilkanaście w miesiącu. To my decydujemy gdzie warto pokazać nasze produkty. Obecnie trwają rozmowy z kolejną równie prestiżową galerią jak Stary Browar w Poznaniu – twierdzi Agnieszka Szczepańska.

– Siłą firmy jest jednak nadal przede wszystkim sklep internetowy. Dostępność produktu „od ręki” , szybka dostawa, bardzo szeroki wybór, wysoka kultura obsługi oraz przystępne ceny – pozwalają na ciągły rozwój firmy, coraz większą rozpoznawalność marki oraz świetną pozycję na rynku. Kopiowanie naszych autorskich opisów, pomysłów, tworzenie sklepów o podobnej nazwie i szablonie – to wszystko są dowody na duży sukces firmy, widziany oczami konkurencji, jako wciąż rosnące zagrożenie. Powodem rozwoju firmy jest przede wszystkim coraz większe zainteresowanie designem w Polsce. Polak zaczyna poszukiwać – nie chce mieć takiego mebla, samochodu czy domu jak sąsiad – pragnie posiadać lepszy w każdym calu. Lepszy, czyli inny. Taki właśnie produkt posiada firma Planeta Design – dodaje właścicielka firmy.