Sprzedawcą, który może się pochwalić najlepiej działającą stroną internetową w Ameryce był we wrześniu Costco, internetowy supermarket. Witryna Apple wykazała się najszybszym czasem reakcji, a strona Target najlepszą dostępnością. Jakość techniczną witryn amerykańskich sprzedawców internetowych oceniła firma Compuware.

Costco online retailing
Costco

Na prawidłowe funkcjonowanie witryny mają wpływ bardzo różne czynniki. Wśród nich Compuware wymienia: całkowite natężenie ruchu, liczbę wyszukiwarek i stopień ich zaawansowania, kompatybilność witryny z serwerami i wtyczkami społecznościowymi, a przede wszystkim to, jak strona została zaprogramowana. Ci sprzedawcy, którym udało się spełnić wszystkie te kryteria plasują się na najwyższych miejscach w rankingu najszybszych i najlepiej działających witryn.

Firma Compuware opublikowała ranking, w którym ocenia, jak pod względem sprawności i przepustowości wypadli we wrześniu poszczególni amerykańscy sprzedawcy. W zestawieniu głównym, w którym wzięto pod uwagę kombinację różnych kryteriów ocen, liderem został Costco. Oznacza to, że jego witryna sprawiała użytkownikom najmniej problemów, była najszybsza, a jednocześnie najlepiej dostępna, z najlepiej działającą procedurą zamawiania produktu. Drugie miejsce w ogólnym rankingu zajął Overstock, na trzecim uplasował się Target. Compuware opublikował jednak również rankingi w poszczególnych kategoriach oceniając, które witryny działały najszybciej, a które były najlepiej dostępne.

Czas reakcji witryny liczony był jako średni czas, który potrzebny jest do załadowania pełnej treści. Pod tym względem liderem został Apple z najszybszym czasem zarówno dla przeglądarki Internet Explorer (0,539 sekundy), jak i dla Firefoxa (0,460 sekundy). Oprócz Apple, witryną, która potrzebowała mniej niż sekundę, aby załadować się w Explorerze, był Costco (0,678 sekundy). Pozostałe były wolniejsze niż sekunda, ale i tak dziewięć z nich działało szybciej niż wynosi wrześniowa średnia dla Explorera, czyli poniżej 2,606 sekundy. Średni czas dla Firefoxa był o wiele krótszy, gdyż wynosił jedynie 2,076 sekundy. Poza Costco, którego witryna reagowała w tej przeglądarce w 0,464 sekundy, w czasie krótszym niż sekunda odpowiadała również strona firmy Dell (0,918). Generalnie, w przeglądarce Firefox witryny ładują się szybciej, aż 14 z nich osiągnęło we wrześniu czas poniżej średniej. Ci, którzy zdołali skrócić czas oczekiwania zyskali przewagę nad konkurencją, gdyż, jak informuje Compuware, „odsetek tych, którzy rezygnują z wejścia na witrynę e-commerce zwiększa się o 8% wraz z każdymi dwoma sekundami, o które przedłuża się ładowanie strony”.

Target jest z kolei liderem pod względem dostępności, która osiąga 100%, gdy witryna działa w Explorerze. Costco nie było o wiele gorsze, zajęło drugie miejsce w rankingu z 99,99% dostępności. Pod tym względem amerykańska średnia dla Explorera wynosiła 99,7% i została przekroczona przez 15 sprzedawców. Z kolei w przeglądarce Firefox żadna ze stron nie osiągęna pełnej dostępności. Najlepszym wynikiem było 99,98%, osiągnęły go trzy firmy: Target, CDW i JCPenny. Średnia dla Firefoxa wynosiła 99,72% i została przekroczona przez 17 witryn.

Jak doradza Compuware, aby poprawić czas reakcji i dostępność strony internetowej, należy ją stale monitorować z punktu widzenia użytkownika oraz przewidywać natężenie ruchu na podstawie analiz. Dobrze jest rozważyć zwiększenie przepustowości witryny jeszcze przed sezonem zakupów świątecznych, ponieważ wtedy serwisy będą przeciążone.