Staples strategia sprzedaży internetowej
Staples

Amerykański Staples, stawia na personalizację serwisu i w tym celu przejmuje firmę programistyczną Runa. Jej eksperci mają pomóc w udoskonaleniu witryn handlowych internetowego giganta.

Wśród produktów firmy Runa znajdują się m.in. PerfectOffer i PerfectShipping. Pierwsza z usług automatycznie wysyła w czasie rzeczywistym spersonalizowane oferty do klientów, druga zaś zapewnia im indywidualny system szacowania czasu dostawy oraz darmową wysyłkę.

„Runa dysponuje wyjątkowymi narzędziami, łączy też talent z doświadczeniem w e-handlu oraz w obsłudze platform sprzedażowych” – mówi Ronald Sargent, prezes Staples. „Z pomocą Runa wykorzystamy najnowsze dostępne narzędzia, by poprawić obsługę klienta zapewniając spersonalizowaną ofertę i system dostawy. Runa pomoże nam skorzystać z bogactwa technologii i eksperckiej wiedzy z zakresu e-commerce, która wypracowana została w Dolinie Krzemowej.”

Firma Runa ma siedzibę w San Mateo w Kaliforni. Wkrótce jej biuro zostanie przekształcone w nowe laboratorium Staples (dwa pozostałe zlokalizowane są w Seattle i Cambridge). W Sab Mateo zostaną zatrudnieni dodatkowi pracownicy.

„Stworzyliśmy Runa kierując się zasadą, by osiągać więcej jak najmniejszym kosztem oraz by zatrudniać najlepszych na świecie ekspertów od technologii cyfrowej i przetwarzania danych do rozwiązywania problemów, które stanowią największe wyzwanie dla e-commerce” – mówi Ashok Narasimhan, współzałożyciel i prezes Runa. „Personalizacja jest jednym z takich właśnie wyzwań. Sprzedawcy próbują wykorzystać dane do indywidualizowania oferty, chcąc jednocześnie uniknąć bycia natrętnymi. Pozyskawszy firmę taką jak Runa, Staples stanie się sprzedawcą spersonalizowanym, ale jednocześnie takim, który nie będzie przekraczał granic prywatności klientów”.

Staples jest największym na świecie dostawcą akcesoriów biurowych i drugim pod względem wielkości sprzedawcą internetowym.