„Jeśli korzystasz z Instagrama w Stanach Zjednoczonych, w ciągu najbliższych kilku miesięcy możesz od czasu do czasu natknąć się na reklamę” – czytamy na oficjalnym blogu firmy.

Trzy lata po uruchomieniu serwisu Instagram ogłosił, że wprowadzi reklamy. Firma zapewnia, że skupi się na ich wysokiej jakości, że będą zawierały dobre zdjęcia i filmy oraz że ich liczba będzie ograniczona. Treść reklam będzie dostarczana przez kilka firm, które „już są ważnymi członkami społeczności Instagrama”. Wygląda na to, że jest to pierwsza próba spieniężenia bazy użytkowników serwisu, liczącej już 150 milionów.

Przedstawiciele firmy twierdzą, że wprowadzenie reklam jest sposobem przekształcenia jej w stabilny, zrównoważony biznes. Zapewniają również, że nic się nie zmieni w zakresie praw autorskich do zdjęć i filmów – pozostaną one, jak do tej pory, własnością użytkowników. Aby osłodzić gorycz spowodowaną wprowadzeniem reklam, serwis zapewni internautom możliwość ukrycia ich, gdyby przeszkadzały oraz przekazania Instagramowi opinii na ich temat.

„Naszym celem jest, aby reklamy były w odczuciu użytkowników zwykłym, naturalnym elementem serwisu, tak samo jak zdjęcia i filmy zamieszczane przez ich ulubione firmy. Chcemy, by były przyjemne w odbiorze i kreatywne, tak samo jak wysokiej jakości reklamy, które pojawiają się w gazetach” – czytamy w informacji prasowej.

Instagram to internetowy serwis społecznościowy, w którym można zamieszczać zdjęcia i filmy. Powstał w 2010 r., w ubiegłym roku został wykupiony przez Facebook za kwotę jednego miliarda dolarów. Obecnie Instagram ma ponad 150 milionów aktywnych użytkowników.