Fab.com, wyceniony na miliard dolarów sprzedawca internetowy specjalizujący się w designie zwolni 100 pracowników, rezygnując z transakcji błyskawicznych i przechodząc na model oparty na magazynowaniu towarów. Decyzja ta ma na celu zwiększenie rentowności firmy.

W sumie zespół firmy zostanie zredukowany o 20%, a zwolnienia będą dotyczyły głównie pracowników obsługujących biuro w Nowym Yorku. Tego lata firma zredukowała już 100 etatów w swoim berlińskim biurze. Obydwie decyzje wynikają z długofalowej strategii, która zakłada przekształcenie się ze start-upu poświęconego sprzedaży błyskawicznej w regularnego sprzedawcę internetowego działającego w systemie magazynowym. Firma zamierza rozszerzyć bazę klientów i zwiększyć zyski.

Zmieniając model działalności sprzedawca chce poprawić jakość obsługi klienta oraz uruchomić własną linię produktową, oferując m.in. meble na zamówienie. W tym roku Fab.com został dokapitalizowany 150 milionami dolarów przez Tencent, chińskiego giganta internetowego.

„Fab inwestuje dziesiątki milionów dolarów w rozwój oraz pozyskanie najnowszych produktów w niskich cenach. Ceną za szybsze zwiększenie rentowności jest trudna, lecz trafna decyzja, którą jest wyeliminowanie etatów, będących pozostałością po poprzednim modelu biznesowym oraz takich, które mogą zostać zredukowane dzięki nowym technologiom albo obsłużone przez mniejszą liczbę osób” – tłumaczył na swoim blogu Jason Goldberg, założyciel i prezes firmy.

Fab.com powstał w 2010 r., w styczniu 2011 r. obsługiwał 170 tysięcy klientów, a w grudniu 2012 r. już ponad 10 milionów. W kwietniu 2013 r. firma chwaliła się sześcioma milionami unikalnych użytkowników miesięcznie, od początku działalności sprzedała ponad siedem milionów produktów. Główna siedziba firmy znajduje się na Manhattanie, pozostałe biura mieszczą się w Indiach i w Berlinie.