Warszawa czeka na kolejne centra handlowe

Warszawa

Warszawa

Obecnie w Warszawie w budowie znajduje się zaledwie 20 tys. mkw. nowych powierzchni handlowych w dwóch obiektach (Galeria Miejska Plac Unii oraz rozbudowywana Galeria Mokotów). Do końca 2015 roku do użytku oddane zostaną jeszcze dwa obiekty, każdy o powierzchni 60 tys. mkw. Będą to Galeria Białołęka i Galeria Wilanów – wynika z “Warsaw Investors’ Guide” przewodnika po stołecznym rynku nieruchomości komercyjnych, który został opracowany przez firmę CBRE, Hays i Urząd m.st. Warszawy.

Pod koniec pierwszej połowy 2013 roku zasoby nowoczesnych powierzchni handlowych w Warszawie wynosiły 1,4 miliona mkw., co przekłada się na 433 mkw. na 1 tys. mieszkańców. Jest to wskaźnik znacznie niższy niż w innych miastach europejskich. Odsetek powierzchni niewynajętych w stołecznych centrach handlowych pod koniec pierwszej połowy 2013 r. wynosił 2,6 proc.

Popyt na najlepsze powierzchnie handlowe jest ogromny, a na rynku wciąż debiutują nowe marki. W ubiegłym roku na polskim rynku pojawiło się ponad trzydzieści nowych marek, podczas gdy w pierwszej połowie 2013 r. na rynek weszło już 25 marek, w tym Louis Vuitton, Original Marines, Sports Direct, Karl Lagerfeld i Sinsay. Warszawski rynek powierzchni handlowych obejmuje także ulice handlowe, wśród których prym wiedzie plac Trzech Krzyży oraz jego okolice. Są to najbardziej prestiżowe lokalizacje.

Powierzchnie handlowe w Warszawie są najdroższe w całym kraju, jednak należą do najtańszych w Europie. Stawki czynszu za najlepsze lokale o powierzchni 100 mkw. dochodzą do 75 – 90 euro/mkw./miesiąc. Średnie stawki w centrach handlowych wynoszą około 35 – 45 euro/mkw./miesiąc, podczas gdy stawki za najlepsze powierzchnie przy ulicach handlowych wahają od 65 do 90 euro/mkw./miesiąc.

Reklama

Galeria Jurajska