Tesco inwestuje w markę premium

Tesco

Tesco

Tesco przeprowadza relaunch swojej marki premium Tesco finest. To największa inwestycja w tę markę od chwili jej powstania – 15 lat temu.

Wraz z relaunchem Tesco wprowadza około 400 nowych produktów, a trzy czwarte z około 1,5 tys. produktów zostanie odświeżonych.

– Tesco finest to nasz flagowy brand spożywczy. Naszym celem obecnie jest, by był to najlepszy brand premium na rynku – powiedział Chris Bush, managing director, Tesco UK.

Roczna sprzedaż Tesco finest sięga około 1,4 mld funtów. Według danych Kantar Worldpanel, jest to najszybciej rosnąca marka premium na brytyjskim rynku. W Wielkiej Brytanii w ciągu jednego tygodnia spożywanych jest około 12 mln produktów tej marki.

Przypomnijmy, w pierwszym półroczu 2013 roku sieć Tesco uzyskała 1,6 mld funtów zysku ze sprzedaży. Najlepsze wyniki udało się jej osiągnąć na brytyjskim rynku. W Polsce sieć nadal notuje spadki sprzedaży.

W Polsce, sprzedaż porównywalna spadła w drugim kwartale roku finansowego 2013/14 o 4,5 proc., wobec spadku o 8,2 proc. w pierwszym kwartale.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016