Ecommerce w Wielkiej Brytanii
Shutterstock

Aż 69% brytyjskich użytkowników internetu łączy się z siecią za pomocą urządzeń mobilnych. Przyswajają oni o 23% więcej treści niż ci, którzy korzystają wyłącznie z komputera stacjonarnego. Najnowszy raport sporządzony przez comScore i United Kingdom Online Measurement pokazuje, w jakim stopniu grupy unikalnych użytkowników korzystają z aplikacji mobilnych, komputerów i tabletów.

Oparte na analizie danych planowanie działań marketingowych, których grupą docelową są użytkownicy różnych urządzeń elektronicznych jest niezwykle ważne, choć nadal często źle zdefiniowane, niepełne i złudne. Dlatego dla reklamodawców tak ważne są badania międzyplatformowe, których niestety nie ma na rynku zbyt wiele.

Raport pokazuje, że w Wielkiej Brytanii z tabletów korzysta obecnie 12,8 milionów osób (27%), a cała społeczność użytkowników sieci liczy 46,2 miliony. Okazuje się również, że w grupie wiekowej 25-34, 86% osób łączy się z siecią nie tylko przez komputer. W okresie przedświątecznym liczba odbiorców treści dostępnych na urządzeniach mobilnych wzrosła o 75%.

Rosnąca obecność konsumentów na różnych platformach sprzedaży znajduje odzwierciedlenie w preferencjach marketingowców oraz wydatkach na reklamy. Badanie przeprowadzone przez Internet Advertising Bureau i PwC pokazały, że wartość rynku mobilnej reklamy wizualnej (łącznie z filmami wideo) wzrosła o 195% do 150,5 milionów funtów w pierwszej połowie 2013 r. Obecnie reklamy mobilne stanowią 20,4% wszystkich reklam wyświetlanych w postaci obrazów i filmów.

Eksperci odkryli również, że po raz pierwszy w historii firmy sprzedające dobra konsumenckie wydawały najwięcej na mobilną reklamę wizualną, niemal dwukrotnie zwiększając swój udział w rynku. W przeciągu roku wzrósł on z 14,5% do 26,8%, którą to wartość osiągnął w połowie 2013 r. Tradycyjnie, rozrywka miała 22,9% udziału.

„Fakt, że dobra konsumenckie, takie jak żywność, odzież, czy biżuteria są tematem ponad jednej czwartej wszystkich mobilnych reklam wizualnych pokazuje, że ważne na rynku marki uważają smartfony za klucz do decyzji zakupowych klientów” – komentuje Anna Bartz, menadżer PwC.