PayPal ogłosił, że wkrótce umożliwi klientom finalizowanie transakcji za pomocą kodu QR oraz czterocyfrowego kodu. Technologia została nazwana „Payment Code” i nie będzie wymagała od e-sprzedawców praktycznie żadnych inwestycji.

Payment Code umożliwia dokonanie zapłaty poprzez zeskanowanie kodu QR lub wprowadzenie kombinacji czterech cyfr, która pojawią się na ich smartfonie. Gdy klient chce zapłacić, otwiera aplikację PayPal albo aplikację sprzedawcy i loguje się przez smartfon. Wtedy zostaje mu wysłany kod QR albo czterocyfrowy kod. Sprzedawca używa skanera kodów QR albo prosi klienta o wprowadzenie kodu w okienko z PIN-em widocznym podczas finalizowania transakcji. Usługa pozwoli również użytkownikom automatycznie spożytkować nagrody, punkty, specjalne oferty czy inne rodzaje płatności, które zgromadzili w portfelu PayPal.

Wprowadzenie nowej funkcji zostało ogłoszone 8 października 2013 r. podczas targów Mobile2020 w Las Vegas i zostało jednocześnie zapowiedziane na oficjalnej stronie PayPal wraz z dokumentem zatytułowanym  “The Future of POS: Point of Sale Evolution and its Impact”. Pod koniec września PayPal wprowadził PayPal Beacon, nową technologię, która pozwala sprzedawcom finalizować transakcje z klientami, gdy zdjęcie ich twarzy pojawi się na wyświetlaczu POS. Technologia Payment Code jest z kolei stworzona z myślą o tych, którzy nie dysponują tego typu wyświetlaczem i nie chcą inwestować w nową technologię.

„Payment Code rozszerza naszą ofertę poprzez udoskonalenie doświadczeń z płatnością w sklepie stacjonarnym. Naszym celem nie jest postęp technologiczny dla samego postępu, lecz ułatwienie życia klientom poprzez udostępnienie sprzedawcom nowych możliwości rozwoju bez konieczności dokonywania kosztownych inwestycji. Payment Code jest łatwy w użyciu i wykorzystuje powszechnie dostępne narzędzia, z których sprzedawcy już korzystają i które są im znane” – pisze w oświadczeniu Don Kingsborough, wiceprezes działu usług dla sprzedawców w PayPal.

Sprzedawcy, którzy mają swoje aplikacje mobilne będą je mogli bezproblemowo zintegrować z usługą Payment Code. Nowy serwis zostanie uruchomiony globalnie w pierwszym kwartale 2014 r.