Specjalnie dla nas: Alexander Otto o nowych projektach handlowych ECE na świecie

Alexander Otto, CEO ECE

Alexander Otto, CEO ECE

W rozmowie z redakcją Retailnet Alexander Otto, Chief Executive Officer w ECE Projektmanagement zdradził plany firmy dotyczące projektów w Polsce, Niemczech oraz Turcji. Dowiedzieliśmy się m.in. czym ma przyciągać klientów galeria w Bydgoszczy.

Ostatnim projektem handlowym ECE jest zrealizowane we Frankfurcie centrum handlowe Skyline Plaza. Czym na tle innych obiektów wyróżnia się ten projekt?

– To zupełnie inny projekt od dotychczas zrealizowanych przez firmę ECE. Znalazł się on w biznesowej części Frankfurtu. Przede wszystkim postawiliśmy na jak najlepszą organizację strefy food court, która zajmuje znaczą powierzchnię w Skyline Plaza. Liczymy na to, że pracownicy pobliskich biur będą korzystali z restauracji i punktów gastronomicznych w tym centrum handlowym. Wiadomo, że każdy z tych pracowników korzysta z przerwy lanczowej. W centrum będzie też strefa fitness, będą z niej mogli korzystać klienci galerii, ale także osoby wypoczywające w pobliskich hotelach i pracujący w biurowcach. Bardzo istotny jest także widok fasady. Zastosowaliśmy bardzo interesujące rozwiązania. Najbardziej efektowne jest to, że zmienia ona kolory i wiem, że bardzo podoba się to mieszkańcom Frankfurtu. Skyline Plaza Frankfurt jest nowoczesnym centrum handlowym pełniącym funkcje handlowo-rozrywkowe. Na dwóch poziomach powierzchni handlowej liczącej 38 tysięcy metrów kwadratowych, Skyline Plaza oferuje około 170 sklepów, punktów świadczących usługi oraz restauracji. W centrum znalazło się wiele marek do tej pory niedostępnych we Frankfurcie – w tym Pull & Bear. Galeria oferuje klientom największą strefę food court w mieście. Skyline Plaza posiada kryty parking z 2400 miejscami na czterech poziomach.

Centrum handlowe we Frankfurcie ma wiele nowatorskich rozwiązań. Czy któreś z nich zostaną zastosowane w projekcie w Bydgoszczy?

– Projekt w Bydgoszczy będzie równie interesujący, ale zupełnie inny. Ten projekt jest dla nas równie ważny i także planujemy zastosować w nim duży food court. Galeria w Bydgoszczy będzie się jednak charakteryzowała innym designem, ale zapewniam, że projekt będzie także bardzo interesujący nie tylko dla mieszkańców miasta, ale także innych osób, które przyjeżdżają do Bydgoszczy, aby zrobić zakupy w tym mieście.

Wielu deweloperów w Polsce mówi, że obecnie to najemcy ustalają własne zasady współpracy. Czy w Niemczech jest podobnie?

– Na szczęście nie do końca. W Polsce jest taka sytuacja, ponieważ w tym kraju jest duża liczba projektów o bardzo niskiej wydajności handlowej i to dlatego najemcy są bardzo ostrożni. Zauważyli, że mogą zacząć ustalać własne zasady toteż stawiają daleko idące żądania. W Niemczech jest inaczej. Deweloperzy skupiają się na budowie centrów handlowych głównie w największych ośrodkach. To zapewnia dużą wydajność handlową. Najemcy też nie chcą otwierać sklepów w małych miastach, żeby nie przesycić rynku.

Jakie inwestycje handlowe ECE planuje zrealizować w najbliższym czasie?

– Mamy bardzo szeroki zakres działalności. Obecnie kładziemy największy nacisk na rozwój w Niemczech i Turcji, bo są to naprawdę interesujące rynki. Planujemy też rozwój w części wschodniej Europy. Bardzo poważnie traktujemy też projekt realizowany w Bydgoszczy. Ponadto nasza działalność opiera się także o zakup istniejących już centrów handlowych. Ważnym obszarem biznesowym jest dla nas przejmowanie zarządzania istniejącymi centrami handlowymi.

Od roku 1965 ECE działa, jako projektant i deweloper centrów handlowych. Swoje obiekty firma wynajmuje samodzielnie oraz podejmuje się zarządzania nimi w długiej pespektywie. W 185 galeriach handlowych zarządzanych przez ECE (z tego 38 przez MEC METRO-ECE Centermanagement GmbH & Co. KG) w 16 krajach około 17 500 sklepów mieszczących się na powierzchni 6 milionów metrów kwadratowych osiąga obroty na poziomie 19 miliardów euro rocznie.

Reklama

Galeria Jurajska