Neonet: ekspansja w miastach poniżej 200 tys. mieszkańców

Salon Neonet

Salon Neonet

Neonet, sieć sprzedaży sprzętu RTV, AGD i IT wzmacnia pozycję w swoim segmencie rynku, koncentrując się głównie na lokalizacjach poniżej 200 tysięcy mieszkańców. Rozbudowie sieci towarzyszą także modernizacje salonów.

Firma wprowadza nowe rozwiązania w formacie sklepów oraz poszerza asortyment i ofertę usług dodanych (m.in. montaż czy konfiguracja sprzętu).

– Strategia koncentracji na mniejszych miastach okazała się w skali 10 lat kluczem do wielkiego rynkowego sukcesu, idealnie wpisując się w rynkowe trendy i potrzeby. Jeszcze kilka lat temu, wraz z powstawaniem kolejnych wielkopowierzchniowych marketów w aglomeracjach, dało się obserwować wyraźny trend migracji zakupowych z mniejszych miejscowości. Ich mieszkańcy na tzw. „duże zakupy” chętnie wybierali się do największych centrów handlowych, oddalonych nawet o kilkadziesiąt kilometrów. Dziś trend ten ulega odwróceniu. Największe sieci sprzedaży – kilka lat temu banki czy telekomy, a następnie także sieci handlowe z branży spożywczej, odzieżowej i kosmetycznej – obejmują swym zasięgiem coraz mniejsze miasta. Konsumenci z tych miejscowości mają dziś na miejscu, pod ręką, dostęp do bardzo szerokiej gamy produktów i usług. Przyzwyczajeni do szerokiego wyboru, stawiają też coraz wyższe wymagania samym sklepom – standardowi wnętrz, obsłudze, dostępności towarów i cennikom. W branżach takich jak RTV/ AGD, oferta w małych miejscowościach nie może dziś odbiegać od tej w największych ośrodków. A jednocześnie – powinna obejmować typowe dla lokalnych sklepów korzyści, np. niższe niż w hipermarketach ceny. Neonet łączy wszystkie te cechy – mówi Marek Majewski, prezes zarządu Neonet SA.

Spółka Neonet w październiku 2013 roku obchodzi 10-lecie powstania firmy. W ciągu dekady w sklepach sieci zrealizowano ponad 10 milionów transakcji.

– W ciągu tej dekady udało nam się nie tylko zbudować pozycję lidera branży i najpotężniejszą w Polsce sieć kilkuset sklepów, ale przede wszystkim – wyjątkową relację z naszymi klientami. To z niej jesteśmy szczególnie dumni. Ponad 10 milionów transakcji to liczba, która mówi sama za siebie – udowodniliśmy, że zakupy RTV AGD można zrobić wygodnie i tanio, a jednocześnie blisko miejsca zamieszkania. Naszą siłą okazała się koncentracja na mniejszych miejscowościach – podkreśla Marek Majewski.

W kolejnych latach spółka, jak poinformowano, będzie rozwijała tę strategię.

– W naszej strategii postawiliśmy na kilka elementów. Po pierwsze: Neonet jest i nadal będzie liderem, jeśli chodzi o politykę niskich cen – możemy je utrzymać dzięki niższym kosztom funkcjonowania, nie jesteśmy obciążeni np. wynajmem magazynów w wielkich miastach. Po drugie – będziemy jeszcze bliżej. Rozwijamy sieć własną i franczyzową, w części miast zmieniamy lokalizacje na bardziej centralne. Po trzecie – wciąż doskonalimy standard sklepów. Nowy format to nowocześniejszy design, funkcjonalne przestrzenie, dostępność produktów do testów czy rozwiązania znane z najnowocześniejszych punktów w galeriach – np. otwarte stoły z laptopami i tabletami. Kluczowym elementem strategii jest także wyeliminowanie problemu tzw. „krótkiej półki”, charakterystycznej dla wielu sieci lokalnych – w sklepach Neonet oferujemy ponad 10 tysięcy produktów. Podstawowe są eksponowane w salonach, zaś pozostałe można zamawiać poprzez www.neonet.pl – sprzedawca może sprowadzić je do sklepu nawet w 24h. I wreszcie, wyróżnikiem sklepu będzie nadal wysoka jakość obsługi – w tym liczne usługi dodane, np. możliwość zamówienia montażu czy konfiguracji zakupionego sprzętu. Konsultanci Neonet to nie tylko sprzedawcy – ich zadaniem jest doradzanie klientom w wyborze, pomoc w zamówieniu bardziej wysublimowanych modeli itd. – podsumowuje Wojciech Kiestrzyń, wiceprezes zarządu Neonet SA.

Obecnie w ramach sieci Neonet działa ponad 500 sklepów zlokalizowanych także w centrach i galeriach handlowych.

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska