Dyrektor Galerii Madison: obserwujemy poprawę nastrojów konsumenckich

Anna Thomas

– Z perspektywy czasu widzę, że minione lata nauczyły deweloperów  ostrożności  i powściągliwości w planowaniu nowych projektów, wielu z nich musiało poważnie zrewidować  założenia finansowe istniejących inwestycji – mówi Anna Thomas, dyrektor Galerii Handlowej Madison w Gdańsku.

W opinii Anny Thomas wraz ze spadkiem koniunktury najemcy z coraz większą uwagą przyglądają się kosztom i jakości działań zarządców obiektów komercyjnych, a stale rosnąca konkurencja w branży zmusza deweloperów i zarządców do większego wysiłku aby zapewnić najemcom optymalne warunki najmu jednocześnie zwiększając atrakcyjność obiektów dla klientów.

– Zgodnie z ostatnio opublikowanymi danymi najemcy operujący w centrach handlowych w Polsce osiągnęli w 2012 roku wynik 26,3 mld euro plasując tym samym Polskę na 6 miejscu w Europie. W ciągu ostatnich lat dogoniliśmy rynki Europy i jesteśmy na kolejnym miejscu po Francji, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Hiszpanii i Włoszech. W  praktyce – poprawę nastrojów konsumenckich obserwuję codziennie w sklepach i kawiarniach w  Galerii Madison. Potwierdzają to także dane uzyskane za pierwsze półrocze 2013 – odnotowaliśmy wzrost odwiedzalności średnio o 5 proc., a niektórzy najemcy wzrost obrotów nawet o blisko 40 proc. w porównaniu do tych samych miesięcy ubiegłego roku – podkreśla dyrektor Galerii Madison.

– Standardem jest dzisiaj przeznaczanie przez deweloperów części zysków z najmu na unowocześnienie obiektów.  Paradoksalnie –  miniony kryzys nie był niczym nadzwyczajnym na rynku nieruchomości. Takie załamania zdarzają się cyklicznie i za każdym razem weryfikują istniejące inwestycje. Kryzys to papierek lakmusowy rynku – dobrym projektom nie zaszkodzi, a te przeszacowane i  nieodpowiadające potrzebom lokalnych konsumentów wyeliminuje – podsumowuje Thomas.

Reklama

Galeria Jurajska