Prezes Kakadu: rynek sieci zoologicznych czeka konsolidacja

Sklep Kakadu

Sklep Kakadu, Kakadu

– Dynamiczne rozwijanie kategorii zoologicznej przez wielkopowierzchniowe formaty oraz supermarkety i dyskonty powoduje niewątpliwie znaczny wzrost konkurencyjności tego rynku – twierdzi Wojciech Filipczyk, prezes sieci sklepów zoologicznych Kakadu.

– Podobna jednak sytuacja miała miejsce kilka lat temu, gdy formaty te bardzo mocno rozwijały kategorię drogeryjną na swoich powierzchniach. Wróżono wówczas zniknięcie indywidualnych sklepów drogeryjnych z rynku i pozostanie na nim jedynie 2-3 sieci. Oczywiście wiele indywidualnych sklepów zostało na przestrzeni ostatnich kilku lat zamkniętych, ale szacuje się, iż wciąż działa ich na rynku kilka tysięcy. Jestem przekonany, iż w przypadku rynku zoologicznego będzie podobnie – sklepy specjalistyczne zawsze będą miały swoich klientów. A wraz ze wzrostem gotowości ludzi do opieki nad zwierzętami, humanizacji relacji z nimi oraz wzrostem zamożności, klientów tych będzie przybywało – podkreśla prezes Kakadu.

W jego opinii obecnie rynek zoologiczny charakteryzuje się jednak dużym rozdrobnieniem.

– To przypomina sytuację panującą na rynku FMCG sprzed kilkunastu lat. I podobnie jak w tamtym przypadku na rynku zoologicznym będzie następował podobny proces czyli konsolidacja. Na rynku będzie działało kilka mocnych, rozpoznawalnych sieci (regionalnych i ogólnokrajowych), pozostaną też indywidualne sklepy, specjalizujące się w określonych kategoriach. Modyfikowana będzie oferta formatów wielkopowierzchniowych, supermarketów i dyskontów w odniesieniu do produktów i artykułów najszybciej rotujących i nie wymagających specjalistycznej wiedzy. Za kilka lat  sytuacja na naszym rynku zoologicznym będzie moim zdaniem podobna do panującej na rynkach angielskim , niemieckim czy też na polskim rynku FMCG – prognozuje Wojciech Filipczyk.       

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016