W obliczu zbliżającej się gorączki przedświątecznych zakupów, eBay wprowadza ulepszenia transportowe, które mają wyrównać jego szanse w walce z Amazonem. Amerykańska platforma handlowa uruchomiła niedawno pilotażową usługę, zapewniającą bezpłatne dostawy w ciągu zaledwie dwóch dni, a także uzgodniła lepsze warunki dostaw z partnerską firmą transportową UPS.

Pilotażowy program dostaw zakłada darmową, dwudniową dostawę dla tych klientów eBaya, którzy zdecydowali się zapłacić za zakupy przez platformę PayPal. Usługa jest skierowana tylko do klientów mieszkających w Stanach Zjednoczonych i obejmuje zakupy u takich sprzedawców jak Toys “R” Us, Aeropostale, Levi’s, Kenneth Cole, Maurices, Dockers, czy Sports Authority.        

Jednak to nie jedyne udogodnienie, jakie eBay zdecydował się wprowadzić w sezonie przedświątecznym. Według dziennika USA Today, eBay ustalił z jednym ze swoich partnerów dostawczych, firmą UPS, szybszą dostawę do klientów i wydłużony czas odbioru przesyłek z centrów dystrybucyjnych. Takie działania mają pomóc firmie poprawić swoją pozycję względem konkurencyjnego Amazona, który uchodzi za lidera w realizacji zamówień od wielu sprzedawców jednocześnie.

W okresie przedświątecznym należąca do eBay spółka dystrybucyjna eBay Enterprise będzie oferować opcję dostawy następnego dnia, która może okazać się wybawieniem dla e-sprzedawców w razie niespodziewanego załamania pogody. Takie rozwiązanie pomoże też wielokanałowym sprzedawcom w wysyłce produktów ze sklepów tradycyjnych tuż przed Świętami – podaje USA Today.

W 2011 roku eBay przejął GSI Commerce (obecnie eBay Enterprise), która zajmuje się magazynowaniem i dystrybucją zamówień od ok. 75 sprzedawców platformy w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii oraz Kanadzie.