Nike szacuje przychody i zdradza strategie rozwoju

Nike

Nike

Firma Nike, Inc. poinformowała, że szacowane przychody do roku finansowego 2015 będą równe 30 mld USD. Firma podała także nową docelową wartość przychodów na rok finansowy 2017 – 36 mld USD.

Ponadto potwierdzono dalszą realizację długoterminowego modelu finansowego, obejmującego wysoki jednocyfrowy wzrost przychodów, kilkunastoprocentowy zysk z tytułu wzrostu udziałów oraz zwiększenie zwrotów z kapitału.

Jak podano w komunikacie po spotkaniu inwestorów, firma zaktualizowała również długoterminowe plany terytorialnego rozwoju marki do roku finansowego 2017.

W przypadku rozwijających się rynków działalności Nike (Chiny, Europa Środkowo-Wschodnia oraz rynki wschodzące) firma zakłada średnioroczny wzrost w niskim dwucyfrowym tempie w czteroletnim okresie od roku finansowego 2014 do 2017 włącznie.

Firma spodziewa się także, że średnioroczna stopa wzrostu w przypadku wschodzących rynków działalności sięgnie kilkunastu procent, a w przypadku Chin roczny wzrost przebiegać będzie w niskim dwucyfrowym tempie w okresie od roku finansowego 2014 do 2017 włącznie – czytamy w komunikacie.

Na rynkach rozwiniętych (Ameryka Północna, Europa Zachodnia i Japonia) firma spodziewa się uzyskania wysokiego jednocyfrowego wzrostu średniorocznego w czteroletnim okresie od roku finansowego 2014 do 2017 włącznie. Ma on  przewyższyć uprzednio zakładany wzrost jednocyfrowy. Spółka zakłada, że wzrost przychodów w Ameryce Północnej i Europie Zachodniej do roku finansowego 2017 przekroczy odpowiednio 14 mld i 6 mld USD.

Firma przedstawiła także plan rozwoju działań realizowanych w ramach systemu Direct to Consumer (Wprost do klienta, DTC). Dzięki korzystnym wynikom uzyskiwanym zarówno przez standardowe i zakładowe punkty sprzedaży, jak i w ramach sprzedaży internetowej, firma spodziewa się, że zakładane na rok finansowy 2015 przychody w wysokości 5 mld USD, w ramach Nike Brand DTC, zostaną osiągnięte niemal o rok wcześniej. Firma przewiduje ponadto, że przychody w ramach Nike Brand DTC przekroczą 8 mld USD do końca roku finansowego 2017.

W ciągu najbliższych czterech lat spodziewany jest wzrost przychodów o 2 mld USD ze sprzedaży elektronicznej, jak również wzrost wynikający z otwarcia nowych sklepów firmowych i zysków osiąganych przez już istniejące zakładowe i standardowe punkty sprzedaży.

Firma przedstawiła także plany dotyczące marki Converse, dla której przewidywany średnioroczny wzrost wyniesie kilkanaście procent, pozwalając do końca roku finansowego 2017 uzyskać przychody rzędu 3 mld USD. W ciągu najbliższych czterech lat firma przewiduje stabilny wzrost objętej franczyzą marki Chuck Taylor, przy znacznie szybszym wzroście innych marek Converse, nowej ofercie odzieżowej, rozwoju działalności w zakresie systemu Direct to Consumer oraz wdrażaniu dystrybucji bezpośredniej na kolejnych rynkach.

Firma Nike, Inc., której siedziba znajduje się w USA w stanie Oregon, to światowy projektant, sprzedawca i dystrybutor oryginalnego obuwia, odzieży, sprzętu i akcesoriów sportowych do różnego rodzaju dyscyplin i form aktywności służących dbaniu o kondycję. W pełni kontrolowane przez firmę Nike marki to m.in. Converse Inc., która projektuje, sprzedaje i dystrybuuje obuwie, odzież i akcesoria sportowe, oraz Hurley International LLC, która projektuje, sprzedaje i dystrybuuje obuwie, odzież i akcesoria dla młodzieży oraz sprzęt do windsurfingu.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016