Salon KappAhl

Zarząd sieci KappAhl podjął decyzję o zamknięciu wszystkich swoich sklepów na czeskim rynku. Sklepy, jak poinformowano w komunikacie, okazały się nierentowne.

KappAhl jest obecny na czeskim rynku od 2009 roku. Posiada na tym rynku 5 sklepów, ale jak poinformował zarząd sieci, sytuacja w tym kraju stale ulegała pogorszeniu.

– Obecnie nie jesteśmy w stanie osiągnąć zysków w Czechach. Chcemy skupić nasze wysiłki na rynkach, na których możemy szybko wypracować pozytywne wyniki – powiedział Johan Åberg, prezes i dyrektor generalny KappAhl.

Spółka planuje obecnie skupić się na utrzymaniu swojej pozycji na rynkach w których ma już rozwiniętą się sklepów. Są to: Polska, Szwecja, Finlandia i Norwegia.

Firma KappAhl powstała w 1953 roku. Na wszystkich rynkach ma ok. 400 sklepów. W roku finansowym 2012/2013 sprzedaż netto w tych placówkach wyniosła 4,8 mld SEK. W 2012 roku firma miała sprzedaż na poziomie 159,3 mln zł wobec 15,7 mln zł w 2011 roku. Zysk Kappahl Polska sp. z o.o. w ubiegłym roku był jednak na minusie i wyniósł – 67,8 mln zł (-39,8 mln zł w 2011 roku).

W Polsce KappAhl działa od 1999 roku. Ma 53 sklepy. Firma KappAhl jest notowana na sztokholmskiej giełdzie Nasdaq OMX.