Zarząd Media Saturn: Polska z dużym potencjałem

Marcin Rosati

Marcin Rosati

– Statystyczny Polak wydaje w ciągu roku na elektronikę użytkową niecałe 200 euro, tym samym zajmujemy w Europie przedostatnie miejsce pod względem wydatków – mniej od nas kupuje tylko statystyczny Rosjanin, bo przeznacza na ten cel niecałe 100 euro.

– Dla porównania  statystyczny Niemiec wydaje na elektronikę użytkową ponad 700 euro rocznie. Widzimy duży potencjał rozwoju rynku w Polsce, zwłaszcza jeżeli chodzi o nowoczesne formaty i technologie mobilne – mówi w rozmowie z portalem Retailnet Marcin Rosati, członek zarządu Media Saturn Holding Polska sp. z o.o.

O kondycję polskiego rynku elektromarketów, znaczenie rosnącej roli e-commerce oraz plany spółki pytamy Marcina Rosati, członka zarządu Media Saturn Holding Polska sp. z o.o.

– E-commerce jest oczywiście szansą. Od 2012 roku z sukcesem działają nasze sklepy internetowe mediamarkt.pl oraz saturn.pl, co wpisuje się w strategię rozwoju koncepcji wielokanałowej. Ułatwiamy klientom dostęp do najszerszego na rynku elektroniki użytkowej wyboru produktów (z ofertą 100 tys. produktów jesteśmy największym sklepem internetowym w branży) zwiększając jednocześnie potencjał, jakim dysponujemy w handlu stacjonarnym. Poprzez sprzedaż online docieramy w rejony, w których nie mamy marketów. Kupując przez Internet klienci mają  do dyspozycji cały asortyment oferowany we wszystkich stacjonarnych sklepach Saturn w Polsce. Ostatecznie to klient decyduje, czy zamówi towar z dostawą do domu, czy odbierze osobiście w markecie – podkreśla M. Rosati.

– Rozwija się technologia, rosną możliwości sprzętowe, ale również i potrzeby konsumentów, które my chcemy zaspokajać. Bardzo dynamicznie rozwijającą się kategorią są urządzenia mobilne i akcesoria. Konsumenci – głównie młodzi ludzie (choć nie tylko) chcą zrozumieć i maksymalnie wykorzystać najnowsze technologie służące utrzymaniu łączności ze światem w pracy, czy w zabawie i poszukują miejsc, gdzie mogliby zapoznać się z nowinkami i dobrać sobie urządzenie najlepiej dostosowane do ich indywidualnych potrzeb i stylu życia. Odpowiedzią na te potrzeby jest wprowadzenie nowego formatu specjalistycznego sklepu Saturn Connect, gdzie klient zawsze będzie na bieżąco z aktualnymi światowymi trendami i technologiami. Dodatkowo również na terenie istniejących już sklepów Saturn powstały wydzielone strefy Saturn Connect dedykowane urządzeniom mobilnym i akcesoriom.

Wśród oferowanych produktów w Saturn Connect znajdują się m.in.: laptopy, tablety, smartfony, telewizory, sprzęt fotograficzny, konsole oraz gry, przenośny sprzęt do słuchania muzyki oraz „elektronika sportowa”, jak np. kamery akcji, pulsomierze, czy krokomierze. Ofertę uzupełnia bogaty wybór akcesoriów, które pozwolą w pełni docenić i wykorzystać możliwości  zakupionego sprzętu. Dodatkowo również na terenie istniejących już sklepów Saturn powstały wydzielone strefy Saturn Connect dedykowane urządzeniom mobilnym i akcesoriom. Spółka planuje wprowadzanie jeszcze szerszej oferty.

– Technologie mobilne rozwijają się dynamicznie. My chcemy zapewnić naszym klientom dostęp do nowych rozwiązań, dlatego będziemy stale poszerzać naszą ofertę o nowe produkty. Na rynku elektroniki użytkowej marka ma niezaprzeczalne znaczenie, ale cena jest również bardzo ważnym czynnikiem branym pod uwagę przy dokonywaniu wyboru. W 2010 roku wprowadziliśmy do oferty szeroki asortyment produktów w ramach czterech marek własnych: ok., Isy, Koenic i Peaq. Każda z nich obejmuje inną kategorię produktową i poziom cenowy.  Obecnie proponujemy już kilkaset produktów marek własnych i ku naszemu zadowoleniu, z każdym miesiącem obserwujemy wzrost akceptacji i zaufania do proponowanych przez nas produktów marek własnych. Oferta będzie sukcesywnie rozszerzana. Urządzenia te są dostępne jedynie w marketach Media Markt i Saturn – podsumowuje Marcin Rosati.

Reklama

Galeria Jurajska