japonia ecommerce
Shutterstock

Według przeprowadzonego niedawno badania, aż 86% japońskich użytkowników sieci robi zakupy online. Na świecie ten wskaźnik wynosi średnio tylko 9% – informuje comScore.

Najbardziej popularnym sklepem w Kraju Kwitnącej Wiśni jest amerykański Amazon, który w maju zanotował 56,4 mln unikalnych odwiedzin na swoich stronach. Jednak to strona japońskiego Rakutena zatrzymuje zakupowiczów przez nadłuższy czas. W miesiącach wiosennych użytkownicy platformy spędzali na niej średnio prawie 33 minut, podczas gdy na Amazonie było to średnio tylko nieco ponad 27 minut. W maju Rakuten zanotował 37,6 mln unikalnych odwiedzin z japońskich adresów IP – czytamy w raporcie.

Najpopularniejsze wśród Japończyków kupujących online okazują się książki, ubrania, żywność, a także kupony zniżkowe.

Analitycy comScore porównali też liczbę odwiedzin poszczególnych kategorii witryn japońskich konsumentów z resztą świata. Okazuje się, że Japończycy częściej niż inni kupujący w sieci odwiedzają strony ze sprzętem komputerowym (w Japonii 23%, na świecie 17%) i książkami (23% w Japonii, 14% na świecie), ale rzadziej kupują online elektronikę (16% w Japonii, 26% na świecie) i ubrania (19% w Japonii, 24% na świecie).

Analizując japońskich e-zakupowiczów łatwo też zauważyć, że charakteryzują się ponadprzeciętnie dojrzałym wiekiem. W Japonii 54% kupujących online ma 45 i więcej lat, a 34% jeszcze nie skończyła 35 lat. Tymczasem na świecie średnio 27% kupujących w sieci ma 45 i więcej lat, a 52% z nich nie skończyło jeszcze 35 roku życia – zauważają eksperci.

Kolejną cechą charakterystyczną japońskiego rynku e-commerce jest powszechne wykorzystanie urządzeń mobilnych w handlu. Za ich pomocą Japończycy najczęściej wyszukują lokalizacje tradycyjnych sklepów, sprawdzają informacje o interesujących ich produktach, szukają zniżek oraz porównują ceny – wylicza comScore.