Gerry Weber: 25 salonów w Polsce i ekspansja w CEE

Kolekcja Gerry Weber

Po udanej ekspansji detalicznej w Austrii, Holandii i Belgii, firma Gerry Weber kontynuuje ekspansję za granicą. W najbliższych miesiącach Gerry Weber planuje otworzyć kolejne salony House of Gerry Weber w Polsce. Planowane jest także wejście marki na nowe rynki – w Czechach, na Słowacji i w Szwecji.

Firma chce się jednak skoncentrować głównie na ekspansji w Polsce i Danii, gdzie posiada już znaczną sieć sklepów detalicznych. Gerry Weber chce, aby klienci w różnych miastach obu krajów mieli jak najlepszy dostęp do ich oferty.

W Polsce Gerry Weber otwiera salony własne od października 2011. Wraz z otwarciem kolejnego salonu House of Gerry Weber w gdyńskim Centrum Handlowym Riviera, firma będzie posiadać łącznie 17 sklepów w naszym kraju. Jak informują przedstawiciele firmy, kolejnych 5 sklepów zostanie otwartych w przyszłym roku. Łącznie Gerry Weber chce posiadać w Polsce 25 salonów. Wszystkie będą mieścić się w najbardziej prestiżowych miejscach największych miast.

Przedstawiciele firmy poinformowali, że jej wejście na czeski rynek nastąpi w grudniu 2013 roku. Pierwszy sklep zostanie otwarty w prestiżowym EKZ Novy Smichov Center w Pradze. Kolejne dwa są planowane w stolicy Czech przed końcem roku obrotowego 2013/14. W najbliższych miesiącach ma też nastąpić debiut w Bratysławie na Słowacji.

Już w pierwszej połowie roku obrotowego 2013/14 nastąpi otwarcie pierwszego sklepu House of Gerry Weber w Malmö w Szwecji. Dwa kolejne sklepy znajdą się w znanych centrach handlowych w Sztokholmie.

Firma zauważa też wzrost znaczenia sprzedaży online i rozwija ten segment. E-sklep w Polsce ruszył we wrześniu 2013 roku. W sumie Gerry Weber prowadzi pięć sklepów internetowych w: Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Holandii i Polsce. Planowane są kolejne.

Gerry Weber udało się w ostatnim czasie osiągnąć bardzo dobre wyniki finansowe. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2012/13 firma zanotowała wzrost o 21,2 proc co przełożyło się na zysk rzędu 259,7 mln euro (w roku poprzednim było to 214,3 mln euro) .Na osiągnięcie tego wyniku, w większości przypadków wpłynęło otwarcie nowych sklepów.

Reklama

Galeria Jurajska