Franczyza dodatkową szansą dla centrów handlowych?

Anna Malcharek

Anna Malcharek

Rynek franczyzowy w Polsce rośnie niezmiennie od ponad 10 lat, stale odnotowując przy tym wzrost liczby systemów na licencji. Według prognoz analityków, do końca 2013 roku liczba placówek funkcjonujących na zasadach franczyzy wyniesie 54 tys., co oznacza wzrost o ok. 3 tys. sklepów w stosunku do roku ubiegłego.

O to, jaki wpływ na centra handlowe ma rosnąca rola franczyzy, pytamy Annę Malcharek, dyrektor zarządzającą, Gemini Holdings.

– Dla obiektów handlowych, rosnąca popularność franczyzy oznacza wzrost zainteresowania powierzchnią do wynajęcia. Dużym plusem jest osobiste zaangażowanie właścicieli salonu w jego działalność. Sklepy funkcjonujące w takiej formule stanowią także dodatkowe urozmaicenie oferty obiektu. W centrach handlowych należących do Gemini Holdings – Gemini Park Tarnów i Gemini Park Bielsko-Biała, dużą popularnością sieci franczyzowych cieszą się zarówno większe lokale, jak i nieduże, o powierzchni kilkudziesięciu mkw. Wychodząc naprzeciw panującym trendom, w rozbudowywanym obecnie centrum handlowo-rozrywkowym Gemini Park Bielsko-Biała, znajdzie się ponad 40 tys. mkw. dodatkowej powierzchni handlowej, która dostosowana będzie do potrzeb najemców, także tych działających w systemie franczyzowym – mówi w rozmowie z portalem Retailnet Anna Malcharek, dyrektor zarządzający, Gemini Holdings.

– Liderami są tu sieci odzieżowe i obuwnicze, dużą polarnością cieszą się także koncepty usługowe, spożywcze i gastronomiczne. Wzrost popularności systemu franczyzowego, to przede wszystkim zasługa doskonałej oferty dla przedsiębiorców szukających pomysłu na własny biznes: kilkaset systemów do wyboru, licencja na markę, wsparcie marketingowe i przekazanie cennego know-how – podkreśla Anna Malcharek.

Reklama

Galeria Jurajska