brazil online retailing
Shutterstock

Tempo rozwoju brazylijskiego rynku e-commerce nie maleje. W sierpniu tego roku sklepy internetowe odwiedziło 62% brazylijskich internautów  – wynika z opublikowanego ostatnio raportu firmy Ibope.

W zestawieniu z innymi dynamicznie rozwijającymi się krajami strefy BRIC, brazylijski rynek online plasuje się na drugim miejscu, tuż za Chinami – zauważają analitycy. Jeśli chodzi o strony e-commerce, największą popularnością w Brazylii w sierpniu cieszyły się sklepy internetowe (średni czas spędzony w sklepach wyniósł 42 minuty i był krótszy niż w poprzednim miesiącu), a po nich strony aukcyjne.

Największy spadek zanotowały serwisy sprzedaży grupowej, gdzie użytkownicy spędzali średnio 19 minut. Porównywarki cenowe znalazły się dopiero na piątym miejscu z użytkownikami spędzającymi na nich średnio nieco ponad sześć minut.

Według innego raportu, opracowanego przez comScore w czerwcu tego roku e-sklepy odwiedzało 77% brazylijskich internautów. W tym samym okresie w Chinach ten wskaźnik sięgał 84%, a średnia dla całego świata wynosiła 74%. Według analityków comScore chińscy internauci w czerwcu spędzili w sklepach internetowych niemal trzykrotnie więcej czasu (168 minut) niż Brazylijczycy (58 minut).

Okazuje się, że obecnie 34% Brazylijczyków korzysta z tabletów, a 65% ze smartfonów przy wyszukiwaniu informacji o interesujących ich produktach. Największą grupę odbiorców sklepów internetowych w Brazylii stanowią konsumenci w wieku 15-34 lat. W pierwszej połowie tego roku największą popularnością cieszyły się towary z sektora rozrywki (26%) oraz odzież i obuwie (15%), a także IT (7%) – zauważają analitycy.