Amazon online retailing
Evigo.com

Amazon zawarł strategiczne partnerstwo z firmą Procter & Gamble, światowym liderem rynku produktów szybkozbywalnych. W ramach współpracy pracownicy Amazon korzystają z magazynów P&G, aby łatwiej i szybciej wysyłać do konsumentów zamówione towary – podał dziennik Wall Street Jaournal

Układ pomiędzy firmami działa w następujący sposób: P&G codziennie dostarcza swoje produkty do wydzielonej na terenie swojego magazynu specjalnej strefy, zarządzanej przez Amazon. Tam pracownicy internetowego giganta pakują produkty i wysyłają je prosto do klientów. Inicjatywa ta została ochrzczona przez Amazon mianem „Vendor Flex” i jest częścią planów koncernu na zaistnienie na rynku produktów codziennego użytku.

Z ekonomicznego punktu widzenia, współpraca zdaje się być opłacalna dla obydwu stron. Amazon oszczędza koszty magazynowania dodatkowych produktów, które ze względu na swoje rozmiary często zajmują cenne miejsce. Teraz zamiast pieluch i papieru toaletowego, miejsce na półkach centrów dystrybucyjnych Amazon będą mogły znaleźć cenniejsze produkty. P&G z kolei oszczędza na kosztach dostawy produktów oraz korzysta z pomocy Amazon w zwiększeniu sprzedaży.

Według The Wall Street Journal, firmy współpracują według tego modelu już od 3 lat. Reporterzy magazynu twierdzą, że koncerny operują wspólnie w ramach siedmiu centrów dystrybucyjnych na całym świecie, a najnowsza inwestycja znajduje się w stanie Pennsylvania.

Ten model współpracy może być pierwszym krokiem Amazon na drodze do zawarcia podobnych porozumień. Jak podaje The Wall Street Journal, koncern prowadzi już negocjacje z kolejnymi firmami, pośród których znajdują się Seventh Generation, Kimberly Clark i Georgia Pacific.