chiny sprzedaż online
Shutterstock

Chińska sieć wielobranżowa Yihaodian, będący w części własnością amerykańskiej sieci Walmart, planuje dwukrotne poszerzenie swojej oferty do końca 2014 roku. Jak poinformowała agencja Bloomberg, jednocześnie firma znacznie zwiększy swoją obecność na rynku online.

Walmart nabył 51-procentowy pakiet akcji chińskiego detalisty w 2012 roku. Dzięki tej transakcji amerykańska sieć może dotrzeć do nowych klientów w Chinach bez potrzeby inwestowania w tradycyjną infrastrukturę sprzedaży. Teraz Yihaodian planuje powiększyć swój asortyment, w skład którego obecnie wchodzi około 2.7 miliona produktów. „Firma jednak dopiero zacznie przynosić zyski” – twierdzi Yu Gang, współzałożyciel spółki, w wywiadzie dla agencji Blomberg. „Obecnie skupiamy się na poszerzeniu naszej oferty, wzmocnieniu naszej pozycji w regionie i powiększeniu zakresu oferowanych usług. Współpracujemy z Walmart, naszym największym inwestorem, w zakresie transportu pomiędzy poszczególnymi miastami i nowymi technologiami wykorzystywanymi w e-hendlu” – dodał.

Największą konkurencję dla Yihaodian obecnie stanowią witryny 360buy.com, Jingdong i Alibaba Group. Alex Wang Tingting, analityk z pekińskiej firmy konsultingowej iResearch, powiedział agencji Bloomberg, że poszerzenie oferty pozwoli firmie zdobyć zaufanie klientów. Gra jest warta świeczki – według eMarketer Inc. Chiny są światowym liderem, jeśli chodzi o liczbę klientów kupujących online, czyli grupę obejmującą w 2012 roku ponad 220 milionów ludzi. Agencja McKinsey & Co. oszacowała, że sprzedaż online osiągnie w 2015 roku łączną wartość 395 milionów dolarów, co stanowi potrójny wzrost, licząc od 2011 roku. Obecnie największym graczem na chińskim rynku online jest koncern Alibaba Group, który według badań Euromonitor International kontroluje 51% rynku. Walmart zajmuje siódme miejsce z 1.3-procentowym udziałem. Aby zapewnić firmie stabilny wzrost, Yihaodian planuje poszerzać swoją ofertę przynajmniej dwukrotnie każdego roku. „Chcemy dać klientom jak najszerszy możliwy wybór” – powiedział Yu agencji Bloomberg.

Doug McMillon, odpowiedzialny za międzynarodowe inwestycje sieci Walmart, powiedział agencji Bloomberg, że wyniki sprzedażowe giganta na rynku chińskim „osiągnęły wartość dwucyfrową i rosną w stabilnym tempie”. Yihaodian pozostaje w ten sposób najszybciej rosnącym e-biznesem w Chinach.