Strona Google
Strona Google

Amerykański gigant internetowy uruchomił pilotażowy program usługi Google Shopping Express, polegający na dostawie towaru tego samego dnia na obszarze San Francisco i okolic. Google umożliwia klientom zakupy na jednej platformie internetowej takich produktów jak: żywność, artykuły gospodarstwa domowego, zabawki, ubrania, prezenty i aparaty cyfrowe.

Pomimo zróżnicowania towarów, klienci nie muszą płacić za nie w różnych sklepach internetowych, a produkty dostarczane są przez jednego przewoźnika. Dodatkową korzyścią jest sześciomiesięczna darmowa dostawa (po upływie tego terminu dostawa będzie kosztowała 5 dolarów). Dla sprzedawców, a zwłaszcza właścicieli niewielkich sklepów internetowych, jest to okazja, aby zacząć współpracę e-commerce z dużą firmą, co ograniczy koszty inwestowania w marketing online.

– Google – podobnie jak Amazon – prowadzi intensywne eksperymenty w zakresie usprawnienia dostaw produktów w ramach swojej sprzedaży e-commerce. Nowa platforma internetowa – testowana w San Francisco – pokazuje, że giganci zaczynają zdawać sobie sprawę, jak efektywne kosztowo jest dostarczanie paczek we wskazane miejsce przez jeden samochód, zamiast wysyłać tam kilku kurierów z każdym towarem osobno. Nadal nie rozwiązuje to jednak najdroższego elementu dostawy – a mianowicie ostatniej mili. Paczkomaty InPost od dawna pokazują, jak skutecznie zlikwidować oba te problemy: podczas gdy zwykły kurier dostarcza dziennie około 65 paczek, jeden dostawca do Paczkomatu obsługuje aż 650 przesyłek każdego dnia. Nie ma też kosztów ostatniej mili, bo konsumenci chętnie odbierają paczki sami – ważniejsza jest dla nich dostępność 24/7. Aż 40 proc. paczek jest odbierana w godzinach nocnych, od 18 do 6 – mówi Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.