Centrum Černý Most w Pradze

W drugiej połowie 2013 roku planowane jest oddanie do użytku blisko 122 tys. nowej powierzchni handlowej na czeskim rynku detalicznym. Między innymi 110 tys. mkw. w centrach handlowych, 2,5 tys. mkw. w parkach handlowych oraz 9,5 tys. mkw. w zrekonstruowanych domach towarowych. Najbliższe otwarcia obiektów handlowych to Galeria Šantovka w Olomouc (46 tys. mkw.), CH Fontana w Teplicach (18 tys. mkw.) i CH Krakov w Pradze 8 (13,8 tys. mkw.) – informuje w raporcie Jones Lang LaSalle.

– Obecnie w Czechach powstaje ponad 210 tys. mkw. nowej powierzchni handlowej, głównie w centrach handlowych. Największa część powierzchni jest przygotowywana w regionie Ústecký (32 proc. całkowitej powierzchni w budowie w czterech projektach), Praga (29 proc. w pięciu projektach) i w regionie Olomouc (27 proc. w trzech projektach) – powiedział Filip Kolmer, Senior Retail Consultant w firmie Jones Lang LaSalle.

W pierwszym półroczu 2013 roku oddano do użytku blisko 71 tys. mkw. powierzchni najmu w sześciu obiektach handlowych. Są to: park handlowy Špitálské Předměstí w Jihlava, CH Letmo w centrum Brna, pierwsza część H-Park Brno zlokalizowanego na obrzeżach miasta, Vendo Park w Roudnicach nad Labem oraz pierwsza część Retail Parku Borska Polak w Pilźnie. Najbardziej znaczącym otwarciem było zakończenie rozbudowy Centrum Černý Most w Pradze. Obiekt o powierzchni około 81 tys. mkw. posiada 169 sklepów i parking na 3,2 tys. miejsc. Jest to jedno z największych centrów handlowych w Czechach.