Smyk
Smyk

W listopadzie 2013 roku mijają dwa lata od uruchomienia sklepu internetowego sieci Smyk, smyk.com. O charakterystykę działań, zmiany które zastosowano w sklepie online na przestrzeni ostatnich lat i plany dotyczące e-commerce dla sieci pytamy Dorotę Bachman, dyrektor marketingu i rozwoju biznesu smyk.com.

Jak zmieniał się sklep internetowy sieci Smyk przez ostatnie dwa lata ?

Jako jedyny e-sklep z produktami dla dzieci na polskim rynku, smyk.com honoruje punkty Payback jako środek płatniczy. Klienci mogą zapłacić punktami zebranymi na swojej karcie za dowolnie wybrany asortyment.

Nowatorskim w polskim e-commerce rozwiązaniem są również multipłatności, dające klientom możliwość płacenia w ramach jednej transakcji przelewem, kartą kredytową, punktami Payback, środkami zgromadzonymi na e-Karcie Prezentowej. Dzięki temu problemem przestaje być brak środków na wymarzony zakup – klient może część kwoty zapłacić przelewem, a pozostałą część zamówienia pokryć np. zgromadzonymi w Programie Payback punktami. 

Od początku istnienia sklep internetowy smyk.com rozwija się w dynamicznym tempie. Po niespełna dwóch latach funkcjonowania na rynku udało nam się zdobyć pozycję lidera wśród sklepów internetowych oferujących produkty dla dzieci i mam. Liczba produktów, które można u nas nabyć, sięga obecnie blisko 60 tys.

W odpowiedzi na potrzeby naszych klientów, wciąż poszerzamy ofertę o nowe kategorie produktowe. Obecnie w naszym e-sklepie, oprócz produktów dla dzieci w przedziale wiekowym 0-14, dostępne są również ubrania i kosmetyki dla kobiet w ciąży i młodych mam.  Jako lider sprzedaży internetowej produktów dla dzieci, stale obserwujemy także nowe trendy pojawiające się na zagranicznych rynkach i selektywnie wprowadzamy to, co w nich najlepsze i przydatne dla polskiego rynku. Jako przykład można wspomnieć o wyraźnie widocznym w ostatnim czasie wzroście zainteresowania interaktywnymi zabawkami wspomagającymi rozwój dzieci. Szybko zareagowaliśmy na ten trend, czego odzwierciedleniem jest pojawienie się w naszym asortymencie szerokiej oferty produktów z tej kategorii.

Nasz sklep internetowy został wyróżniony Certyfikatem Użyteczna Strona, przyznawanym przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. Komitet Ochrony Praw Dziecka uhonorował nas natomiast tytułem „Świat Przyjazny Dziecku”. Z obu wyróżnień jesteśmy bardzo dumni – potwierdzają one, że kierunek rozwoju smyk.com spotyka się z pozytywnym odbiorem ze strony klientów i ekspertów branżowych.

Ilu klientów rocznie odwiedza i robi zakupy w sklepie internetowym Smyka ?

W przeciągu dwóch lat udało nam się pozyskać dużą grupę lojalnych klientów, których liczba wciąż rośnie. Średnio miesięcznie smyk.com odwiedza blisko 400 tys. użytkowników. Prognozujemy, że tendencja wzrostu będzie się utrzymywać w najbliższych latach, wraz ze wzrostem liczby osób korzystających z internetu. Jak pokazują bowiem badania, coraz więcej Polaków przekonuje się do zakupów w sieci, a co za tym idzie, rodzimy rynek e-commerce rozwija się w zawrotnym tempie.

Obecnie smyk.com skupia największą grupę rodziców – w ramach portalu (w czerwcu br. zasięg blisko 400 tys. użytkowników, wzrost na poziomie 30 proc. r/r ) i na fanpage’u na Facebooku (ponad 228 tys. fanów, od listopada ub.r. w pierwszej trójce w kategorii „Macierzyństwo” wg Sotrender).

Jakie produkty najczęściej klienci kupują przez internet ?

Corem naszej działalności są przede wszystkim dwie kategorie produktów: ubranka dziecięce oraz zabawki. Zarówno w sieci sklepów Smyk, jak i na smyk.com, mocno eksponowane są także marki własne z tych kategorii: Cool Club – czyli marka ubranek, butów i akcesoriów dla dzieci oraz Smiki – marka zabawkowa. Produkty marek własnych cieszą się wśród klientów dużym zainteresowaniem.

Produkty z kategorii zabawek sprzedają się najlepiej w tygodniach poprzedzających Święta Bożego Narodzenia oraz Dzień Dziecka. Druga kluczowa dla nas kategoria – ubranka dziecięce – generują największy przychód w czasie startu nowych kolekcji marki własnej Cool Club oraz w czasie ich wyprzedaży.

Coraz częściej klienci decydują się także na zakup przez internet większych gabarytowo produktów z kategorii baby gear – fotelików samochodowych, krzesełek do karmienia, łóżeczek, wózków itp.

Smyk.com oferuje asortyment dla dzieci i przyszłych mam. Klienci mogą wybierać z blisko 60 tys. produktów – m.in. ubranek, gier i zabawek, produktów dla niemowląt, książek, muzyki i filmów, a także większych gabarytowo: mebli, wózków, łóżeczek czy fotelików samochodowych. Społecznościowa odsłona smyk.com zgromadziła  ponad 228 tys. fanów.