Wielka Brytania sprzedaż online

W corocznej ankiecie, przeprowadzanej przez organizację konsumencką Which?, tytuł ulubionego wśród Brytyjczyków sprzedawcy online zdobyła sieć Liz Earle, sprzedająca kosmetyki. B&Q i PC World zajęły ostatnie miejsca. W badaniu wzięło udział ponad 14 tys. osób korzystających ze sklepów online.

Liz Earle zajął pierwsze miejsce z wynikiem 95% usatysfakcjonowanych konsumentów. Według analityków, marka chwalona jest za indywidualne podejście do klienta, szybką usługę i ciekawe promocje. Według ankietowanych, zamówione produkty zawsze są pięknie opakowane, przez co ma się wrażenie, że odbiera się prezent, a nie towary ze sklepu.

Z kolei B&Q, sklep dla majsterkowiczów, wylądował na samym końcu listy – może pochwalić się jedynie 55% usatysfakcjonowanych klientów. E-sprzedawca został skrytykowany za swoją stronę WWW, która jest wyjątkowo nieprzyjazna dla użytkownika. Jeden z ankietowanych nazwał kontakt z nią „prawdziwie nieprzyjemnym doświadczeniem” – oznaczenie dostępności produktów było błędne, a obsługa klienta „do niczego”.

Punkty przyznawane poszczególnym sklepom bazowały na satysfakcji klientów oraz ich skłonności do polecania danej witryny znajomym. Ankieta zaklasyfikowała sprzedawców także pod względem ceny, dostępności produktów, dostawy, funkcjonalności witryny oraz zasad zwrotu towarów.

liz earle online

Według ankiety, kupujący online wśród najbardziej drażniących problemów wymieniają opłaty za wysyłkę oraz niemożność wybrania czasu dostawy. Okazuje się też, że problemy z dostawą mogą kompletnie odmienić zdanie klienta, który pozytywnie ocenił sam proces sprzedażowy. Najczęstsze problemy z dostawą to według ankiety całkowity brak dostarczenia przesyłki, dostarczenie jej pod błędny adres bądź w niewłaściwym czasie.

“Zakupy online jeszcze nigdy nie były tak popularne wśród klientów przywiązanych do tej pory do gotówki” – powiedział Richard Lloyd, dyrektor wykonawczy Which?. „Mimo, że szukają oni alternatyw online aby kupić produkty w lepszej cenie, sprzedawcy często zawodzą ich oczekiwania ze względu na słabą jakość usług dostawy” – dodał.

Which?, znana także jako Consumers’Association, to brytyjska organizacja chroniąca interesy konsumentów. Angażuje się ona w kampanie informacyjne dotyczące praw konsumentów, a także organizuje różnego rodzaju rankingi produktów i przedsiębiorców, promując ideę świadomego wyboru konsumenckiego.