John Lewis online retailing
Shutterstock

Przedstawiciele sieci John Lewis przewidują, że tegoroczne Boże Narodzenie będzie pierwszym, podczas którego ruch generowany przez e-kupujących korzystających z urządzeń mobilnych przewyższy ten pochodzący urządzeń stacjonarnych.

Kierownictwo brytyjskiej siei domów towarowych przewiduje także, że szczytowy moment przypadnie na godzinę 17:00 pierwszego dnia świąt. Drugiego dnia liczba e-kupujących ma sięgnąć miliona, co miałoby być kolejnym rekordem.

“Sprzedaż mobilna zabłyśnie w tym roku niczym pierwsza gwiazdka” – powiedział Mark Lewis, szef sprzedaży online w John Lewis. „Przewidujemy, że zwiększy się ona drastycznie w okresie świątecznym ze względu na fakt, że wiele zakupów klienci dokonywać będą w biegu. Punk krytyczny przewidujemy na pierwszy dzień świąt” – dodał.

W ubiegłym roku szczyt ruchu generowanego przez urządzenia mobilne przypadł na godzinę 21:00 pierwszego dnia świąt. Najbardziej ruchliwym dniem jeśli chodzi o operacje wykonywane z urządzeń mobilnych był dzień następny, z 920 tys. wizyt. Obecnie, około 40% ruchu na stronie johnlewis.com pochodzi z urządzeń mobilnych – stanowi to wzrost o 115% w skali roku. Zazwyczaj, najbardziej ruchliwa pora dnia przypada na godzinę 10:00, a najpopularniejszą kategorią jest moda. Aż 78% produktów pochodzących z tej kategorii kupowanych jest przez urządzenia mobilne.

Aby wesprzeć mobilne kanały sprzedaży, w zeszłym tygodniu John Lewis uruchomił nową aplikację na iPada. Będzie ona służyć do robienia zakupów online, i zapewni dostęp do magazynów i katalogów sklepu. We wszystkich swoich sklepach sieć oferuje dostęp do WiFi. „Naszym celem jest stworzenie możliwie najprostszego systemu sprzedaży przy zastosowaniu modelu wielokanałowego. Nasza nowa aplikacja na iPada doskonale wpisuje się w ten schemat” – powiedział Lewis. „Mimo że klienci korzystający z urządzeń mobilnych szukają głównie niskich cen, zdarzają się także przypadki odwrotne. Najdroższym produktem, jaki do tej pory sprzedaliśmy kanałem mobilnym był telewizor za 7 tys. funtów” – dodał.

Według badania przeprowadzonego przez firmę IMRG, w 2012 sprzedaż mobilna wyniosła łącznie 7.5 miliarda funtów, co stanowi 12% całości sprzedaży online, sięgającej 62.4 miliarda funtów.john-lewis-1-800x263