Wizualizacja marcredo Center Kutno

18 października 2013 roku nad marcredo Center Kutno zawisła wiecha symbolizująca zakończenie konstrukcji dachu i osiągnięcie stanu surowego obiektu. Otwarcie centrum handlowego Kutno zaplanowane jest na początek maja 2014 roku

Obiekt spółki elbfonds Development będzie pierwszym w Kutnie centrum handlowym zlokalizowanym przy ul. Kościuszki, w bliskim sąsiedztwie Europejskiego Centrum Małej Ligi Baseballowej oraz Aquaparku Kutno. Nieruchomość przeznaczona pod realizację inwestycji jest oddalona od ścisłego centrum miasta o ok. 1,5 km i bardzo dobrze z nim skomunikowana, zaś bliskość wschodniej obwodnicy miasta umożliwia łatwy dojazd z okolicy i regionu.

Centrum handlowe marcredo Center Kutno powstanie na działce wielkości ok. 4,4 ha, a jego powierzchnia całkowita wyniesie 18 tys. mkw. Będzie to projekt posiadający bardzo dobrą dostępność komunikacyjną oraz wygodny układ funkcjonalny. Na najemców oraz klientów czekać będzie 16 tys. mkw. powierzchni handlowej. Marcredo Center Kutno będzie regionalnym centrum handlowym z silnymi najemcami strategicznymi, znaczącymi polskimi i zagranicznymi sieciami handlowymi oraz atrakcyjnymi sklepami lokalnych przedsiębiorców. W ofercie centrum znajdą się supermarket spożywczy MarcPol, sklep z elektroniką użytkową MediaExpert, drogeria Rossmann, salon sportowy Martes Sport, sklep obuwniczy CCC, sklepy z odzieżą Reserved, Cropp Town, Sinsay, House, Mohito, Centrum Chińskie oraz inne sklepy z odzieżą damską, męską, młodzieżową i dziecięcą. Pojawią się również sklepy obuwnicze, sklepy i usługi związane z pielęgnacją urody i zdrowia oraz kawiarnie i restauracje. Dla klientów zmotoryzowanych zaplanowano ponad 400 miejsc parkingowych.

Autorem projektu marcredo Center Kutno jest spółka Autorskie Pracownie Architektury sp. z o.o., zaś inwestorem i deweloperem obiektu jest spółka elbfonds Development. Na generalnego wykonawcę inwestycji została wybrana firma Hochtief Polska.

Jak powiedział kilka dni temu w rozmowie z portalem Retailnet Stephan Groht, założyciel i właściciel Grupy elbfonds – Polska jest bardzo atrakcyjnym dla inwestora rynkiem, choć istotnie nasycenie nowoczesną powierzchnią handlową jest wysokie głównie w dużych i średnich miastach takich jak Warszawa, Poznań, Wrocław. elbfonds Development znalazł lukę i skupia się głownie na mniejszych polskich miejscowościach. Optymalne dla nas są miasta liczące od 20 tys. mieszkańców, gdzie w mojej opinii brakuje nowoczesnej powierzchni handlowej. Przykładem jest Ciechanów, który w obrębie 50 km nie miał obiektu handlowego z prawdziwego zdarzenia. Obecnie do naszego centrum funkcjonującego od blisko roku (otwarcie w listopadzie 2012 r.) przyjeżdżają nie tylko klienci z liczącego około 45 tys. mieszkańców miasta, ale także ludzie z okolicznych miejscowości. Odwiedzalność obiektu w Ciechanowie to obecnie średnio ok. 160 tys. osób w miesiącu.