“Jesteśmy częścią koncernu eBay” – poinformował Shutl na swoim blogu. Przejęcie firmy specjalizującej się w ekspresowych przesyłkach kurierskich może dać amerykańskiemu gigantowi przewagę w rywalizacji z głównym przeciwnikiem, koncernem Amazon.

Shutl działa od 2008 i specjalizuje się w pośredniczeniu pomiędzy detalistami online a lokalnymi firmami kurierskimi, oferując ekspresowe dostawy (w tym dostawę w 90 minut od złożenia zamówienia). „Około 75% towarów zamawianych online ma do przebycia drogę nie przekraczającą 15 mil. E-handel jest szybki i wygodny, w przeciwieństwie do dostawy” napisał Tom Allason, założyciel i prezes Shutl.

W ciągu ostatnich lat ta brytyjska firma pozyskała kilku znaczących klientów korporacyjnych, wliczając w to Argos, Warehouse, Schuh, Karen Millen, Maplin i Coast. W tym roku Shutl rozwinął swoją działalność na USA. Teraz będzie działać na obydwu kontynentach pod nadzorem koncernu eBay.

„Planujemy przyspieszyć nasz rozój, zarówno na arenie międzynarodowej jak i w kraju. W skrócie, będziemy pracować ciężej niż kiedykolwiek aby nasze usługi były szybsze, lepsze i bardziej dostępne” – powiedział Allason.

Jednodniowa dostawa jest przedmiotem zainteresowania przedsiębiorców już od jakiegoś czasu. W zeszłym roku główny konkurent eBay, koncern Amazon, ogłosił plany jej wprowadzenia, jednak później wycofał się z tego pomysłu. W tym roku Google testował podobne rozwiązanie, podobnie jak Walmart.

„Dzielimy z eBay wspólną wizję rozwoju. Wierzę, że razem możemy przekształcić rynek i osiągnąć wspólne cele” – powiedział Allason.

Firmy nie ujawniły szczegółowych warunków ani wartości transakcji.