Zakupy online

Polacy coraz chętniej zaglądają do sklepów internetowych, najczęściej zaś poszukują ubrań. W zakupach internetowych przodują kobiety – co wynika z najnowszego badania opracowanego przez Gemius.

Jak pokazują dane z lipcowej fali wyników badania Megapanel PBI/Gemius, na strony sklepów internetowych wchodzi niemal 12 mln polskich internautów. To o jedną piątą więcej niż rok temu (10,1 mln w lipcu 2012 roku).

Największym powodzeniem cieszą się sklepy oferujące odzież (5,6 mln internautów przegląda ich ofertę), a najmniejszym te z asortymentem erotycznym (256 tys.). Wśród internautów popularne są również strony www sklepów wielobranżowych (5,3 mln) oraz te, oferujące produkty z kategorii AGD, RTV, elektronika, fotografia i komputery (5,2 mln).

Z raportu wynika także, że zakupami w sieci interesują się przede wszystkim kobiety. Niemal 6,5 mln internautek przegląda produkty z asortymentu e-sklepów. Najczęściej odzież (3,6 mln). Natomiast mężczyźni przeszukują sklepy online przede wszystkim w poszukiwaniu sprzętu elektronicznego (2,5 mln).

Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania oglądalności witryn i aplikacji internetowych, z których korzystają użytkownicy sieci – Megapanel PBI/Gemius. Badanie jest realizowane metodą panelową na reprezentatywnej próbie internautów, obejmuje ono kilka tysięcy polskich stron www. Stanowi standard pomiaru aktywności w przestrzeni wirtualnej. Na jego podstawie reklamodawcy planują kampanie internetowe.