Otwarcie Centrum Riviera

24 października 2013 roku odbyło się w Gdyni uroczyste otwarcie największego na Pomorzu centrum handlowego Riviera, którego deweloperem jest firma Mayland Real Estate.

Już pierwszego dnia po otwarciu centrum zanotowało sukces frekwencyjny. Zakupy w galerii robili zarówno klienci szukający znanych i cenionych marek, jak i ci, którzy spragnieni byli nowych brandów niedostępnych do tej pory na trójmiejskim rynku. 

We wnętrzach o powierzchni 70 tys. mkw. otworzyło się blisko 250 sklepów światowych oraz polskich marek. Dzięki temu Riviera stała się jedną z największych galerii w Polsce. Długość witryn sklepowych to aż 2,5 km. Fasada nowego obiektu handlowego ma prawie 600 metrów długości, ale żeby obejść cały budynek pokonać trzeba dystans 1,3 tys. metrów. Jedenaście świetlików zapewnia kupującym naturalne światło w ciągu dnia. Największy z nich ma wielkość 1,3 tys. mkw. Dla klientów przygotowano też 2,5 tys. miejsc parkingowych.

Imponująca fasada o długości 600 m z daleka przykuwa uwagę klientów zmierzających do  centrum. W niedalekiej przyszłości pokryje się ona roślinnością zmieniającą kolory wraz z porami roku tak, aby jak najbardziej zintegrować się z otaczającą przyrodą. Jest to jedyne takie rozwiązanie w skali kraju. 

Niewątpliwą zaletą centrum jest nowoczesna formuła „3 w 1”. Riviera została bowiem zaplanowana nie tylko jako miejsce codziennych zakupów, ale też centrum mody oraz miejsce aktywnego wypoczynku i relaksu całych rodzin. Atutem galerii jest także lokalizacja. W pobliżu Wzgórza Św. Maksymiliana, na którym znajduje się obiekt, jest stacja Szybkiej Kolei Miejskiej, która łączy Trójmiasto (przewozi 38 mln pasażerów rocznie, a pociągi kursują co 7 minut) oraz  pętla 8 linii trolejbusowych i 34 linii autobusowych. Dzięki temu Riviera jest w stanie obsługiwać północną część aglomeracji trójmiejskiej z Gdynią, Sopotem, Rumią, Wejherowem i Władysławowem. Bliskość śródmieścia i dzielnic biurowych oraz obiektów sportowych sprawia, że CH Riviera jest w pełni wielofunkcyjnym centrum miejskim, którego dotychczas w tym rejonie brakowało. 

W ciągu zaledwie dwóch lat procesu komercjalizacji gdyńskie CH Riviera pozyskało najbardziej liczące się polskie i światowe marki, niektóre do tej pory nieobecne na trójmiejskim rynku. W galerii Riviera znalazły się m.in. takie marki jak: 4F, Apart, Benetton, C&A, CCC, City Sport Lifestyle, Cubus, sklepy firm LPP oraz Inditex, Deichmann, Douglas, Duka, Ecco, Empik, RTV Euro AGD, Gerry Weber, Gino Rossi, H&M, Hebe, iSpot, Kappahl, restauracje grupy AmRest, Levi’s, Mango, McDonald’s, New Yorker, Nike, Pierre Cardin, River Island, Rossmann, Sephora, Simple, Strellson, Subway, Super-Pharm, Swarovski, TK Maxx, Tommy Hilfilger czy Villeroy & Boch.

– Ostatnio podpisaliśmy umowę z siecią Nike na powiększenie powierzchni. Powstanie u nas największy i najnowocześniejszy sklep tej sieci w Europie Środkowej – mówi Grzegorz Latała dyrektor ds. komercjalizacji w Mayland Real Estate. – Brak większych problemów z najemcami to zasługa wyjątkowości centrum, doskonałej lokalizacji oraz nowoczesnej formuły. To jedyny w Trójmieście obiekt z tak zróżnicowaną ofertą  i z tak dużą liczbą najsilniejszych, największych konceptów handlowych.

– Choć partnerzy odczuwają skutki spowolnienia gospodarczego to nie miało to przesądzającego wpływu na przebieg komercjalizacji – dodaje Grzegorz Latała. – W pierwszej kolejności postawiliśmy na modę. Pozyskaliśmy grupę Inditex, która w Rivierze po raz pierwszy na trójmiejskim rynku otworzyła wszystkie swoje sklepy, w tym pierwszy w regionie salon Zara Home. Podobnie jest z największą polską grupą odzieżową LPP i skandynawską H&M. Ta ostatnia otworzy w Rivierze jeden z pierwszych salonów wnętrzarskich – H&M Home. 

Jak poinformował redakcję Retailnet deweloper, ci najemcy, którzy nie zdążą z otwarciem swoich lokali zrobią to w większości do grudnia, a dwóch największych operatorów, czyli Van Graf i Saturn – rozpoczną działalność na początku przyszłego roku.

Mayland Real Estate sp. z o.o. jest deweloperem dużych powierzchni handlowych w Polsce. Istniejąca od 2006 roku spółka oddała do użytku trzy nowoczesne centra handlowe: Karolinkę w Opolu, Pogorię w Dąbrowie oraz Jantar w Słupsku. W najbliższych latach planuje budowę kolejnych obiektów. Spółka ma rozwijać działalność deweloperską zarówno w oparciu o kontrolowany przez siebie bank gruntów jak i pozyskiwać nowe tereny inwestycyjne. Firma będzie również rozszerzała swe zaangażowanie w zarządzanie obiektami handlowymi. Obecnie jest to sześć centrów o łącznej powierzchni najmu przekraczającej 270 tys. mkw. GLA.