Sieć odzieżowa Caterina realizuje projekt zwiększenia sprzedaży w kanale internetowym.

Celem projektu jest zwiększenie poziomu sprzedaży realizowanej za pośrednictwem serwisu e-commerce. Efektem pracy jest wzrost przychodów e-sklepu o 291,55 proc.

Caterina, która w grudniu 2012 roku uruchomiła e-sklep, zdecydowała się zintensyfikować działania marketingowe w kanale internetowym, powierzając ich realizację spółce Divante (spółka z Grupy Outsourcing Experts oferująca rozwiązania w zakresie e-commerce i marketingu internetowego).

Pierwszym etapem projektu było przeanalizowanie grupy docelowej oraz sposobu poszukiwania produktów dostępnych w internetowym kanale sprzedaży marki Caterina. Analiza przeprowadzona przez Divante doprowadziła do wskazania testowych kanałów marketingowych, które z największym prawdopodobieństwem mogą zwiększyć przychody. Wśród nich znalazły się m.in. linki sponsorowane w wyszukiwarkach oraz w serwisach społecznościowych, remarketing w sieciach partnerskich oraz social media, e-mail marketing, serwisy modowe, portale z kodami rabatowymi oraz porównywarki cenowe i agregatory ofert.

W ramach współpracy dopracowano sposób zbierania adresów e-mail oraz marketingową komunikację e-mail. Działania sprzedażowe były na bieżąco optymalizowane w oparciu o raporty efektywnościowe Google Analytics. Na podstawie testu wybrano i rozwinięto komunikację w najskuteczniejszych sprzedażowo kanałach marketingowych.

– Kilkumiesięczna współpraca z Divante pozwoliła nam lepiej poznać zachowania naszych klientek i w znaczącym stopniu wsparła sklep internetowy Caterina w rozwoju sprzedaży poprzez kanał online. Było to możliwe dzięki prawdziwej opiece merytorycznej, elastyczności i znakomitej komunikacji na każdym etapie realizacji kolejnych kampanii reklamowych. Decyzje o wyborze konkretnych działań oparte były na rzetelnej wiedzy, statystykach i doświadczeniu, co zaowocowało dobrymi wynikami handlowymi na jakże trudnym rynku dóbr premium – mówi Paweł Dąbrowski, e-Commerce Manager w Caterina.

 Powodzenie projektu nie byłoby możliwe bez otwartości klienta na niestandardowe rozwiązania marketingowe. W trakcie współpracy na bieżąco analizowano, które działania gwarantują satysfakcjonujący zwrot z inwestycji. W rezultacie udało się osiągnąć ROI na poziomie 750 proc., a w przypadku najbardziej efektywnych kanałów marketingowych wskaźnik ten wynosił nawet 3500 proc.

– Rynek premium to bardzo wymagający klient oraz sektor handlu. Sukces, który udało nam się osiągnąć jest efektem udanej współpracy ludzi z wiedzą i doświadczeniem. Relacje partnerskie przy takich projektach są kluczem do osiągnięcia celu, czyli zwiększenia sprzedaży, a jednocześnie stabilnego rozwoju dalszej współpracy – powiedział Marek Górecki, dyrektor handlowy Divante, Grupa OEX.

Caterina to marka odzieżowa typu premium z blisko 20-letnią historią, posiadająca 27 sklepów stacjonarnych w ponad 20 miastach w Polsce. Sklep internetowy firmy działa pod adresem: sklep.caterina.pl