płatności internetowe

Amerykański rynek płatności mobilnych jest wart cztery biliony dolarów – wynika z najnowszego raportu firmy Javelin Strategy & Research. Jednak wprowadzenie e-portfeli na większą skalę mogłoby zakłócić relacje między klientem a macierzystym bankiem.

javelin

Obecnie do graczy, którzy rywalizują o rynek mobilnych portfeli należą: Apple, Google, Amazon, Facebook oraz PayPal. Tak zwana „banda pięciorga” może zakłócić rynek płatności, gdyż wraz z rozwojem technologii mobilnych płatność e-portfelem staje się coraz bardziej dominująca. „Dostawcy i sprzedawcy mogą zostać odcięci od szczegółów transakcji w miarę jak osłabiane są ich relacje z klientami.” – twierdzi Mary Monahan, dyrektor ds. mobilnych w Javelin Strategy & Research

Według badań, w przeciągu ostatniego roku PayPal stał się dla klientów najbardziej zaufaną marką spośród dostawców płatności elektronicznych, oferując najlepsze zabezpieczenie prywatności. Spośród 20% klientów, którzy w ciągu najbliższego roku są gotowi przejść na płatność mobilną, Pay Pal ma najmocniejsza pozycję jako lider na rynku.

„W 2012 r. obroty „bandy pięciorga” wynosiły razem prawie 300 miliardów dolarów. Każdy z tych graczy stosuje inne metody, by odnieść sukces, ale wszyscy budują platformy, które zdobędą czas i uwagę użytkownika” – czytamy w raporcie.

Raport sporządzono na podstawie badań, w których wzięło udział ponad 10 tysięcy klientów. Przeprowadzono też wywiady z kadrą zarządzającą największych graczy na rynku płatności mobilnych. Javelin zastosował swoją politykę TIP (zaufanie, innowacyjność, prywatność, ang. trust, innovation, and privacy), aby zanalizować obecnie funkcjonujący ekosystem płatniczy z punktu widzenia klienta. Spróbował też ocenić pozycję „bandy pięciorga” na tle istniejącej konkurencji, a także największych instytucji finansowych i operatorów sieci mobilnych.

Javelin Strategy & Research, oddział Greenwich Associates, jest dostawcą strategicznych analiz dotyczących transakcji i zwiększania zysków. Wykonuje je dla instytucji finansowych i rządu, a także dla firm płatniczych, sprzedawców oraz dostawców technologii.