Anna Thomas, dyrektor Galerii Madison

Wiele centrów handlowych ma wśród swoich najemców sklepy franczyzowe lub całe sieci działające według tego konceptu biznesowego. O to, jak przebiega współpraca na linii zarządca obiektu – franczyzobiorca, pytamy Annę Thomas, dyrektor Galerii Handlowej Madison w Gdańsku.

– To sprawdzony i korzystny dla obu stron model współpracy, który świetnie się sprawdza szczególnie w branży usługowej i gastronomicznej.  W galerii Madison franczyzobiorcy stanowią około 15 –proc. wszystkich najemców – mówi w rozmowie z portalem Retailnet Anna Thomas.

– Najemcy franczyzowi obecni w naszym obiekcie to wiarygodni partnerzy, dobrze się z nimi współpracuje, są osobiście zaangażowani i dokładają wszelkich starań, by ich własna działalność rozwijała się jak najlepiej. Jednocześnie korzystają ze wsparcia franczyzodawcy dotyczącego  zachowania odpowiednich standardów i szkolenia personelu.

– Obserwuję, iż w naszym centrum, sukces w formule franczyzy osiągają doświadczeni przedsiębiorcy, którzy  znają  lokalny rynek.  Dzięki temu,  że są na miejscu  mogą doglądać swojej działalności  na co dzień i niezwłocznie reagować  na potrzeby klientów i  obsługi.  Franczyza jako pomysł na biznes sprawdza się, kiedy obie strony potrafią czerpać korzyści ze wzajemnej współpracy, gdy mając świadomość wspólnego celu wywiązują się należycie ze wzajemnych zobowiązań.

– Z informacji uzyskanych od franczyzodawców, wynika, że salony oddane we franczyzę są w stanie osiągać wzrost obrotów na poziomie 15-proc. w stosunku do okresu kiedy te same lokale prowadzone były bezpośrednio przez właściciela marki. Te dane pokazują najlepiej jak korzystny jest to model biznesowy – podkreśla Anna Thomas.