USA sprzedaż wielokanałowa
Shutterstock

Technologia Blippar przekształca statyczne, drukowane materiały w interaktywne, przy pomocy smartfona albo innego urządzenia wyposażonego w kamerę. Wystarczy, że użytkownik zbliży telefon do kartki. Argos jest pierwszym sprzedawcą, który wykorzystuje tę technologię na większą skalę. Świąteczny katalog firmy zawiera ponad 50 stron zdjęć, które wydrukowano w technologii Blippara. Funkcję tę wdrożono po udanej próbie na wcześniejszym katalogu, w którym już znalazły się tego typu zdjęcia.

Klienci, którzy otrzymają papierowy świąteczny katalog Argosa (dostępny we wszystkich sklepach stacjonarnych) mogą ściągnąć darmową aplikację Blippara i za pomocą telefonu zeskanować zdjęcia, które zaopatrzone są w ikonę Blippara. W efekcie, klient będzie mógł z bliska obejrzeć produkt, zagrać w grę, odkryć przepis, otrzymać inne szczegóły oraz zniżki. Zgodnie z oświadczeniem firmy, „wśród dostępnych atrakcji znajdują się: latająca wróżka 3D, samochód Delorean z filmu „Powrót do przyszłości”, który lata po ekranie, oraz gry „znajdź renifera” oraz „przyłóż bałwanowi”. Grając w tę ostatnią można zdobyć świąteczny voucher wart aż do 5000 funtów.

Bertrand Bodson, dyrektor ds IT w Argos powiedział: „Cieszymy się, że świąteczna lista zakupów będzie zdigitalizowana. Dzieci przeważnie zakreślają w naszym katalogu to, co chciałyby dostać pod choinkę, teraz mogą również oglądać filmy, grać w gry i brać udział w konkursach. Do tej pory zanotowaliśmy już 300 tysięcy „blipów”, klienci skanują średnio po 10 produktów.”

„Blippar pomaga nam łączyć tradycyjną papierową publikację ze światem cyfrowym, przenosząc klientów z katalogu na stronę argos.co.uk, gdzie znajdą jeszcze szerszy wybór, a także możliwość dokonania rezerwacji czy kupna. Nadaje to świątecznym zakupom nowy wymiar”

Arogs jest wiodącym brytyjskim sprzedawcą online, jego witryny zanotowały 635 milionów odwiedzin w ciągu 12 miesięcy liczonych do lutego 2013 r. Argos obsługuje ponad 124 miliony klientów rocznie poprzez sieć 735 sklepów. W roku finansowym zakończonym w lutym 2013, zaksięgował sprzedaż o wartości 3,9 miliarda funtów. Firma zatrudnia 30 tysięcy osób. Argos należy do Home Retail Group, wiodącego wielobranżowego sprzedawcy na rynku brytyjskim.