Klienci przekonali się do płatności poprzez aplikację mobilną w Biedronce. W ciągu tygodnia od uruchomienia takiej możliwości użytkownicy systemu zapłacili mobilnie za zakupy ponad 3 tys. razy, w ponad połowie sklepów Biedronka.

Każdego dnia rosła nie tylko ilość, ale również średnia wartość transakcji. Od 28 października również posiadacze telefonów z systemem iOS mogą płacić bezgotówkowo za zakupy.

21 października 2013 klienci Biedronki mogli po raz pierwszy zapłacić bezgotówkowo za robione przez siebie zakupy, dzięki aplikacji PeoPay. Pierwsza transakcja została zrealizowana o godzinie 7:17, a do zamknięcia sklepów w poniedziałek takich transakcji wykonano jeszcze 347. Każdy kolejny dzień prezentował coraz wyższą liczbę płatności realizowanych poprzez PeoPay i odznaczał się coraz większym tempem wzrostu tego typu transakcji. Do końca weekendu zrealizowano ich ponad 3 tysiące, na łączną kwotę ponad 100 tysięcy zł.

Najważniejszym celem wprowadzenia aplikacji PeoPay na rynek i do sklepów Biedronka jest, jak poinformowano, umożliwienie klientom dokonywania płatności bez potrzeby posiadania  gotówki czy karty w portfelu. Choć 21 października okazał się raczej dniem testowania usługi przez klientów, ponieważ całodniowa średnia wartość transakcji wyniosła 20,33 zł, to już następnego dnia wartość ta wzrosła skokowo o 5 zł.

Ilość użytkowników aplikacji PeoPay rośnie i obecnie jest to prawie 20 tysięcy kupujących.

Kolejnym celem wdrożenia aplikacji w sklepach Biedronka będzie popularyzowanie płatności bezgotówkowych w mniejszych miastach. Przez ostatni tydzień 67,7 proc. płatności mobilnych dokonano właśnie w mniejszych miejscowościach w Polsce. W sumie klienci zapłacili mobilnie w ponad 1,1 tys. sklepach Biedronka, czyli w co drugim sklepie sieci.