Spada odwiedzalność w centrach handlowych

Centrum handlowe

Centrum handlowe

FootFall Indeks Polska od 21 do 27 października 2013 wzrósł o 17,7 proc. w porównaniu z poprzednim tygodniem i wyniósł 67,08 pkt. Natomiast w skali rok do roku odwiedzalność w centrach handlowych spadła o 6,9 proc. – informuje firma Experian.

Skumulowany indeks traci 3,8 proc. w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku.

Spadek tygodniowy ponad siedemnaście procent był na tyle duży, że dał prawie siedmioprocentowy spadek w porównaniu rocznym. Strata skumulowana stoi w miejscu, ale najbliższe dwa tygodnie pokażą, czy się nie powiększy. Te najbliższe dwa tygodnie powinny dać skokowy wzrost zainteresowania zakupami i bardzo mocno wpłyną na wynik roczny.

Znalezienie przyczyn obecnego stanu rzeczy nie jest takie łatwe. Polska złota jesień sprzyja wyjściom z domu i zachęca do odwiedzin w centrum handlowym. Nieco niższe temperatury na pewno nakręcałyby koniunkturę na wszelkiego rodzaju produkty zimowe, ale dość wysoka jak na tę porę roku temperatura i brak opadów nie są jedyną przyczyną słabszej niż rok temu frekwencji. Jak to komentowało wielu z moich gości, rynek się zmienia, a polski konsument jest wyjatkowo czuły na sygnały, które do niego docierają.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016