Nowe formaty, asortyment i ecommerce w branży RTV AGD

Sklep Avans

– Sprzedaż internetowa to istotny kanał sprzedaży w naszej branży, ale dla żadnej z dużych, znanych marek nie jest to kanał wiodący – mówi w rozmowie z portalem Retailnet Wojciech Pietrzak, dyrektor ds. ekspansji sieci Avans.

O opinię na temat obecnej sytuacji w branży elektromarketów i specjalistycznych sklepów z asortymentem RTV AGD redakcja Retailnet poprosiła Wojciecha Pietrzaka – dyrektora ds. ekspansji sieci Avans.

Jak ocenia Pan rynek polskich elektromarketów, czy jest jeszcze miejsce na nowe formaty i nowe salony?

W czasach postępującej konsolidacji w naszej branży nie ma już raczej przestrzeni dla żadnego nowego brandu. Rynek został podzielony między kilka dużych marek i teraz każda z nich stara się walczyć o przewagę. Jako właściciel sieci Avans – jednej z najbardziej rozpoznawalnych marek elektromarketów w Polsce stawiamy przede wszystkim na rozszerzanie zasięgu, czyli po prostu na intensywny przyrost liczby naszych sklepów. Podsumowując – na rynku nie ma miejsca na nowe marki, jest natomiast miejsce na nowe elektromarkety i staramy się to jak najlepiej wykorzystać. 

Jak rosnąca rola e-commerce wpływa na sprzedaż w sklepach stacjonarnych? Czy e-commerce to szansa czy zagrożenie?

Sprzedaż internetowa to istotny kanał sprzedaży w naszej branży, ale dla żadnej z dużych, znanych marek nie jest to kanał wiodący.  My również dostosowujemy się do potrzeb naszych klientów i umożliwiamy im zakupy w formie, którą preferują, czyli w sklepach stacjonarnych. Na tym etapie e-commerce jest kanałem wspierającym sprzedaż w sklepach detalicznych i wykorzystujemy to w różny sposób, na przykład poprzez umożliwienie sprawdzenia i odbioru sprzętu zamówionego na www.avans.pl w każdym naszym sklepie detalicznym. Różnice między poszczególnymi kanałami sukcesywnie się zacierają, dlatego dla nas ważne jest, żeby klienci traktowali nasz sklep internetowy jako rozbudowane zaplecze logistyczne naszych sklepów stacjonarnych.

Na rynku pojawiają się nowe formaty – strefy mobilne ( np. Saturn, Samsung) – czy to przyszłość czy czasowy trend?

Każda z marek testuje nowe formaty, dlatego tylko czas może zweryfikować szanse na powodzenie tych inicjatyw. Przygladamy się uważnie takim przedsięwzięciom i wyciągamy z tego odpowiednie wnioski na przyszłość dla naszej marki.

Czy Avans planuje wprowadzenie takich nowych formatów bądź rozszerzenie oferty o produkty dotąd nieobecne w sklepach sieci?

Cały czas pracujemy nad nowymi rozwiązaniami, by sieć Avans była jak najbardziej przyjazna klientom, ale z oczywistych względów nie możemy zdradzać szczegółów.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016