W strategii rozwoju sieci sprzedaży Rainbow Tours coraz większą rolę odgrywają biura franczyzowe. W 2013 roku powstało ich dziesięć, a łączna ilość biur działających na tej zasadzie osiągnęła liczbę 20.

-Rozwój sieci franczyzowej traktujemy jako kluczowy projekt  mający zoptymalizować  sprzedaż naszych produktów w najbliższych kilku latach. Zależy nam na zbudowaniu stałych, partnerskich relacji z osobami i podmiotami, które podobnie jak my wierzą w sens funkcjonowania biura podróży pod silną marką touroperatorską. Na chwilę obecną mamy 20 biur działających w oparciu o formułę franczyzy, jednak w niedługim czasie ich liczba ulegnie zwiększeniu – mówi Stanisław Franiak, dyrektor sieci sprzedaży w Rainbow Tours.

Rainbow Tours sukcesywnie rozbudowuje sieć biur franczyzowych. W 2012 roku powstało pięć takich biur, natomiast w 2013 roku dziesięć. Nowe punkty działają już w Ostrowie Wielkopolskim, Raciborzu, Grudziądzu, Warszawie, Inowrocławiu, Piotrkowie Trybunalskim, Wejherowie, Lesznie, Jeleniej Górze oraz Tarnowie. Jeszcze w tym roku planowane są kolejne inwestycje. Jak dowiedziała się redakcja Retailnet nowe punkty będą otwierane także w centrach i galeriach handlowych. Spółka prowadzi zaawansowane rozmowy dotyczące wynajmu powierzchni. Średnia wielkość lokalu pod biuro Rainbow Tours to ok. 30 mkw.

Jak poinformowano, zainteresowanych franchisingową formą współpracy z touroperatorem nie brakuje ze względu na korzyści płynące z takiej współpracy oraz z uwagi na profesjonalną pomoc przed i po otwarciu biura. Najważniejszą korzyścią jest możliwość prowadzenia działalności na lokalnym rynku pod stabilną marką Rainbow Tours, co zapewnia dostęp do zróżnicowanej oferty touroperatora. Franczyzobiorca otrzymuje wyższą od standardowej prowizję agencyjną, wsparcie marketingowe mi.in. prezentację w katalogach oraz na stronie internetowej przy zachowaniu możliwości sprzedaży produktów innych touroperatorów. Rainbow Tours udostępnia również system rezerwacji biletów lotniczych oraz oprogramowanie służące do rejestracji i rozliczania sprzedaży.

Na wszystkich etapach realizacji projektu, jak zapewnia franczyzodawca, biuro może liczyć także na wsparcie touroperatora począwszy od wyboru optymalnej lokalizacji po projekt adaptacji wnętrza lokalu w oparciu o nowoczesny design stosowany we wszystkich nowo powstałych biurach. Rainbow Tours pośredniczy również przy wykonywaniu i zakupie mebli oraz innych elementów wyposażenia biura. Pracownicy mogą liczyć na szkolenia produktowe oraz w zakresie technik obsługi klienta, a także na preferencyjną kwalifikację na study toury. Właściciel biura natomiast otrzymuje wsparcie finansowe i projektowe przy okazji lokalnych działań marketingowych i reklamowych.

Udzielaniem bezpośredniej pomocy w realizacji nowych projektów franczyzowych zajmuje się Andrzej Tokarczyk- dyrektor ds. sieci agencyjnej i franczyzowej w Rainbow Tours – e-mail: [email protected] , tel: 607 144 450