online content e-commerce
Shutterstock

Treści internetowe oferowane przez sprzedawców wielokanałowych mają coraz większy wpływ na wzrost sprzedaży we wszystkich kanałach – wynika z badania przeprowadzonego przez Acquity Group.

Jednocześnie klienci coraz częściej oczekują od sprzedawców wysokiej jakości treści internetowych, obsługi mobilnej, programów lojalnościowych, a w sklepach tradycyjnych dostępu do wi-fi – czytamy w raporcie Desktop vs. Smartphone: Technology’s Impact on Omnichannel Behavior.

Opisane w nim badanie objęło 1,5 tys. użytkowników smartfonów, których poproszono o ocenę roli, jaką cena, wygoda, dostępność produktów, kupony zniżkowe, obsługa klienta oraz program lojalnościowe odgrywają podczas zakupów w sklepie tradycyjnym, w sieci, za pomocą smartfonów i w mediach społecznościowych.

Okazuje się, że podczas, gdy coraz więcej klientów oczekuje wrażeń konsumenckich z pogranicza sklepów tradycyjnych i internetowych, jakość treści online zyskuje na znaczeniu. Według analityków, 46% użytkowników samrtfonów byłoby skłonnych kupować więcej produktów online, jeśli ich doświadczenia z marką we wszystkich kanałach sprzedaży byłyby lepsze.

78% ankietowanych przyznało, że przed zakupem w sklepie tradycyjnym sprawdza przez internet dostępność produktów, a 59% stwierdziło, że strona handlowa marki, którą oglądali za pomocą smartfonu miała wpływ na ich późniejszą wizytę i zakupy w sklepie tradycyjnym. 73% przyznało, że interesująca ich treść redagowana (aktualności, maile, aktualizacje z profili społecznościowych) zwiększyłaby szanse na zakup towarów danej marki.  32% użytkowników smartfonów przyznało, że nie kupowało jeszcze produktów pod wpływem mediów społecznościowych, ale nie miało by nic przeciwko spróbowaniu tego rodzaju zakupów. Z kolei 16% przyznało, że taki zakup ma już za sobą.

Badacze podkreślają, że darmowy dostęp do sieci wi-fi jest wartą uwagi sprzedawców inwestycją. Według analityków, klienci korzystający z darmowego wyszukiwania produktów online w sklepie tradycyjnym nie tylko czują się pewniej podczas zakupów (50% badanych), ale są też bardziej skłonni do dodatkowych zakupów (30%) i spędzenia w sklepie większej ilości czasu (20%).

“Sprzedawcy szukają sposobów na podniesienie sprzedaży w sklepach tradycyjnych, a jednocześnie muszą mierzyć się ze zjawiskiem showroomingu, co może rodzić pewne obawy” – zauważa Chip Knicker, vice prezes ds. e-commerce w Acquity Group. “Jednak darmowe wi-fi w sklepie tradycyjnym pozwala sprzedawcom nie tylko na przeciągnięcie wizyty klientów w sklepie i skłonienie ich do większych zakupów, ale także na kreowanie i zacieśnianie doświadczeń konsumenckich we wszystkich kanałach sprzedaży. A tego właśnie aktualnie oczekują klienci” – dodaje.

Spośród ankietowanych, którzy dokonali zakupów przez urządzenia mobilne, 83% stwierdziło, że wygoda była najważniejszym czynnikiem przy wyborze tego kanału. Natomiast 41% spośród tych, którzy jeszcze nie zdecydowali się na m-zakupy powiedziało, że do tego kroku zachęciłaby ich dostosowana do obsługi smart fonów strona. Jednocześnie 44% użytkowników samrtfonów przyznaje, że organizacja strony mobilnej jest najważniejszym czynnikiem w dobrym odbiorze marki przez te urządzenie.

“Częstotliwość zakupów mobilnych i internetowych będzie rosnąć wraz z możliwościami sprzedawców w tym zakresie” – zauważa Knicker.